רוני דניאל, הכתב הצבאי הבכיר של חדשות 12, שוחח הבוקר (חמישי) עם גיא פלג וניסים משעל בתכניתם ב-103FM. בין השאר התייחס דניאל לתקיפה המסיבית של ישראל בסוריה, למצב עם איראן לקראת כניסתו של נשיא ארה"ב החדש ביידן לתפקידו וגם דיבר על תקריות הירי אתמול בגבול רצועת עזה.

מה קרה שם?
"יכול להיות שהאיראנים מנצלים את המצב הלא ברור בארה"ב ואולי גם את ההתעסקות הישראלית בעצמה עם הבחירות, בניסיון להגביר את קצב העברת אמצעי הלחימה מאיראן לסוריה, ובצה"ל עוקבים אחרי זה, מבינים את המהלך. גם במערכת הביטחון בישראל ישנם הרהורים לא פשוטים וניסיון להבין לאן זה הולך. סנקציות כלכליות זה מה שמכווץ את האיראנים, אבל אף אחד לא בטוח שביידן ימשיך באותו לחץ, אם הסנקציות יבוטלו זה נותן בוסט עצום לאיראנים".

עוד אמר רוני דניאל: "הטיפול בגרעין האיראני לא יכול להישאר בממד הצבאי בלבד, זה לא יהיה מאוד יעיל. בישראל יש מחשבות מה עושים עם איראן, החל מלחץ בינלאומי וגם פעולה אקטיבית מבצעית. מי שחושב שהתקפה אווירית גדולה על מתקני הגרעין תשים קץ למתקנים באיראן משלה את עצמו. זה ידחה את יכולתם להגיע לפצצה, אך המפתח לכל זה הוא ביידן. ישראל בהחלט מודאגת, הסיפור הזה לא פשוט".

קח אותנו לעזה.
"חמאס פורש הרבה מאוד אנשים לאורך קו הגבול כדי למנוע ירי, יש קם קורונה משתוללת ומשבר כלכלי מאוד קשה. היה ירי, לא צריך להמעיט מערכו ולכן גם צה"ל הגיב מיד. יש הרתעה מול חמאס, הוא מאוד מורתע. יש מצב נפיץ אך לא נראה לי שחמאס רוצה להגיע לקראת התכתשות רחבה".