הפרשן הצבאי צבי יחזקאלי שוחח עם ניסים משעל בתוכניתו ב-103FM והגיב על ההתפחויות האחרונות במצב הביטחוני באזור המזרח התיכון. לדבריו, פרסום צילומי הלווין של המל''טים האיראנים נועד לומר "ישראל פוקחת עין על מה שקורה בתימן". יחזקאלי טען כי בהינתן הפקודה, החו'תים בתימן לא יהססו להתקיף את ישראל בטילים ארוכי טווח, בדיוק כפי שהם תוקפים בסעודיה. "תראה שאיראן מתחילה לקדם את הקו לתקופה הבאה", אמר יחזקאלי.

'הניוז וויק' האמריקני חשף צילומי לוויין שבהם רואים מל"טים מתאבדים איראנים שיכולים להגיע גם לישראל. מה אתה אומר על החשיפה הזאת?
"כנראה מישהו מהמודיעין הישראלי העביר את זה כדי לאותת לאיראן וגם למיליציה החות'ית. בתימן מתחוללת מזה כמה שנים מלחמת אזרחים שבמהלכה האיראנים תומכים במיליצה החות'ית. המיליציה הזו השתלטה על רוב תימן בנשק שהגיע מאיראן, וסעודיה ניסתה לסכל את זה. זו בעצם מיני מלחמה בין איראן לסעודיה, שאיראן מנצחת. הטילים של החות'ים עפים מדי שנה לתוך סעודיה, והייתה אפילו מתקפה שהייתה סמוכה למקום שבו ראש הממשלה נתניהו נפגש עם מוחמד בן סלמאן הסעודי לפני כמה שבועות, עד לשם הם מגיעים. והנה, לחות'ים יש נשק שיכול להגיע לישראל, ואת ישראל זה מדאיג".

בני גנץ מתייחס לאיראן בעת ביקור בשייטת 13. צילום: טל עוז, משרד הביטחון

יחזקאלי המשיך ואמר: "זה בעצם אומר איראן מתקרבת אל ישראל עם עוד מיליציה. זה די דומה למה שקורה עם חיזבאללה, די דומה למה שקורה בסוריה. ולכן זה מדאיג, לכן הפרסום, ולכן גם אני חושב שבמוקדם או במאוחר מתפתחת בתימן זירה שישראל תיאלץ לתת עליה מענה יצירתי וסיכולי, שינטרל את הזירה הזו. כי החות'ים אלה לא המיליציות האיראניות שיש בסוריה, הם עם יותר תעוזה, הם כבר מאומנים במלחמה, האצבע שלהם קלה על ההדק, וכמו שהם ירו לסעודיה, הם לא יהססו לירות לעבר ישראל. והפרסום הזה, הוא הסנונית הראשונה שבאה לומר לך, 'ישראל פוקחת עין על מה שקורה בתימן'".

כלומר, הם לא יהססו לשלוח טילים מסוגים שונים לישראל?
"תראה, החות'ים כמיליציה, היא ממש מיליציה אלימה, קרבית, למודת קרב, ואני חושב שהם לא פסיבים. אלה לא המיליציות האיראניות בסוריה, שבתגובה לחיסולים ישראליים ולמתקפות ישראליות, ירו כמה מרגמות לעבר הגולן. לחות'ים יש נשק יותר מתקדם, לחות'ים יש טילי סקאד, לחות'ים יש טילים ארוכי טווח".

והם לא יהססו לשלוח אותם גם לישראל?
"הם לא יהססו ברגע שהם יקבלו פקודה איראנית. אנחנו מדברים פה על פרוקסי, על קבלן משנה. ותסתכל על מפת האזור, ותראה שאיראן מתחילה לקדם את הקו לתקופה הבאה, היא יודעת שהעולם ידבר איתה על הסכם גרעין. ואחת הטעויות שהיו בהסכם הגרעין הקודם, זה שדיברו עם איראן כאילו אין טרור איראני בעולם. זו אחת הסכנות, שהעולם ימשיך לדבר עם איראן, והיא תחמש את החות'ים שמקיפים ולופתים אותנו, את ישראל, מכל כיוון, וגם כמובן את הסעודים. יש פה מצב שאנחנו עומדים מול מיליציה לא קטנה, אלא מיליציה ששולטת במדינה כמעט שלמה, ויש פה בעיה לא פשוטה לישראל".

הייתה השבוע תקיפה יוצאת דופן בעוצמתה שמיוחסת לישראל נגד היערכות איראנית בסוריה. האם התקיפות האלה משפיעות בכלל על איראן? זה יכול להוביל אותה לחישוב מסלול מחדש?
"התשובה לשאלה שלך היא כן ולא. כן איראן חוטפת, כן ישראל מראה פה נחישות, לא, זה לא מצליח לנגף את האיראנים, כי מדובר פה על כוח מאוד מסיבי שהם משקיעים. ישראל רוצה לסמן לעולם, 'אנחנו לא נוותר על המתקפות הללו'. מצד שני, ישראל תוקפת כבר כמה שנים בסוריה, והיא לא מצליחה להוציא את האיראנים מתוך סוריה. גם חיסול סולימאני שהיה לפני שנה, שהוא באמת החלשת המנוע האיראני באופן משמעותי, עדיין כל אלו לא גורמים לאיראנים להתקפל. מה זה אומר? שיש פה יריב רציני ונחוש שגם יודע להתגמש ולספוג. הזמן, הוא שם המשחק פה. ישראל תישאר עקבית, ובסוף תראה שהאיראנים ייחלשו בסופו של דבר בסוריה".