"ישראל צריכה לדווח על איומים מצד סוריה ולא להגיב באופן מיידי לאיומיה. זאת בכדי למנוע גירוי למלחמת אזרחים, ובכך להפוך את סוריה לשדה קרב נגד איראן", כך אמר היום (שני) שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב.

במהלך מסיבת עיתונאים, לברוב השמיע ביקורת כלפי ישראל, על כך שבתגובה ליחסים עם איראן, היא מרבה לתקוף באופן מיידי בסוריה. כמו כן, הוא גינה את שימושה של איראן בסוריה כנגד ישראל, שלדבריו צריכה להתריע על כך לרוסיה. "חברינו היקרים בישראל, אם תציגו בפנינו עובדות לפיהן אתם מאוימים משטחה של סוריה, דווחו על כך באופן מיידי ואנו ננקוט בכל הצעדים הדרושים על מנת לנטרל זאת", אמר לברוב.

מערכות ההגנה האווירית בסוריה מופעלות נגד תקיפה שמיוחסת לישראל (צילום: רויטרס)

ישראל תקפה לאחרונה מספר פעמים בסוריה מטרות איראניות, כחלק מהעימות המתמשך עם הרפובליקה האיסלאמית, ורוסיה לא פעם הביעה את התנגדותה לפעילות הישראלית.

בריאיון שנתן שגריר רוסיה בישראל, אנתולי ויקטורוב, לג'רוזלם פוסט בסוף השנה שעברה, הוא הסביר כי ישראל, לעומת איראן, מערערת את היציבות במזרח התיכון, ואף האשים בתקיפות חיזבאללה והכוחות האיראניים בסוריה, וכינה אותן "הפרת ריבונות". הוא הוסיף: "לא נתמוך בתקיפות מצד ישראל על סוריה, לא עשינו זאת וגם לא נעשה".

בנאומו היום, התייחס לברוב לדבריו של השגריר דאז, והביע את חששו מפני רגישות היתר המוקרנת מהתקיפות הישראליות.