תרגיל המלחמה הגדול של צה"ל: בצה"ל נערכים לקראת תרגיל מלחמה גדול ממדים בתקופת הקיץ. התרגיל צפוי להימשך במשך כחודש ברציפות, וידמה מלחמה כוללת מעזה ועד לזירה הצפונית שתעמוד במרכז הלחימה המדומה.

הרמטכ"ל כוכבי בנאום נגד איראן, קרדיט דובר צה"ל

בצה"ל אומרים כי המטרה המרכזית היא לתרגל את הכוחות, אבל יש גם מסר חשוב לחיזבאללה מצפון, לסורים ממזרח וכמובן לאיראן במעגל הרחוק והקרוב. ‏המשמעות היא שבמהלך חודש המלחמה ייקחו המפקדות הגדולות של הצבא, במקביל לניהול השוטף, חלק בתרגיל הגדול. במקביל, גם בשטח יתבצעו תרגילים צבאיים שונים, כולל תרגילי אוגדה ותרגילים משולבים עם חיל האוויר. חיילי מילואים רבים צפויים לקחת חלק בתרגיל. 

לאחר דיונים שהתקיימו בצמרת הצבא הוחלט לצאת לדרך ולקיים את התרגיל, על אף התחלואה הגבוהה כעת. במטכ"ל רווחת ההערכה כי החיסון לקורונה יעשה את העבודה, וניתן יהיה לבצע אימון בסדר גודל ענק, הכולל מילואים, ללא הגבלות. עם זאת, לא בטוח שהקורונה מתכוונת לשתף עם זה פעולה והערכת מצב תתבצע בסמוך למועד פתיחת התרגיל.

גורמים שמעורבים בתכנון התרגיל אומרים כי מדובר בתפיסה נכונה, כשלמעשה תיפסק בכל פעם לאוגדה שתתאמן מעטפת שלמה של הפיקוד הרלוונטי, המטה הכללי, מסיוע חיל אוויר ועוד. התרגיל ידמה מערכה רב זירתית בעזה ובצפון, אבל גם מול איראן במעגל שלישי. סוג כזה של אתגר, אומר גורם בטחוני, יסייע לצה"ל לבחון את היכולת שלו לתת מענה בכמה זירות במקביל והאם יש לצה"ל סד"כ מספק להתמודד בכמה זירות במקביל.