לאה גולדין, אמו של הדר גולדין, שגופתו מוחזקת בשבי חמאס, שוחחה היום (חמישי) עם סיון כהן על תגובת בג"ץ לעתירתם בנושא העברת חיסוני קורונה שנשלחו מרוסיה לעובדי מערכת הבריאות ברצועת עזה. "אנחנו פגועים עד עמקי נשמתנו, אבל לא רק בשם עצמנו אלא בשם כל חיילי צה"ל, יש דבר בסיסי והוא שלא מעבירים חיסונים בלי להעביר את החיילים. את הדבר הזה הבטיח בנימין נתניהו ב־2018 - הוא אמר שלא תהיה הסדרה ללא החיילים", אמרה בראשית הראיון ב-103FM.

משפחת גולדין במסיבת עיתונאים - צילום: אבשלום ששוני

"עכשיו, תביני שזה לא שומעות, זה לא 'מר שמועתי', אנחנו בשנה האחרונה של הקורונה שזו ההזדמנות שלנו, כי באמת, כל המחוות ההמוניטריות לעזה הן תירוץ קלוש, הרי אנו לא חייבים להם כלום בלי החיילים שלנו. מתנהלת פארסה של שקרים והסתרת מידע מכל התושבים ומאיתנו", ציינה גולדין, "לפני חודש הגשנו בג"ץ בשאלה פשוטה - מה נכנס לעזה? ומאז מתחיל פסטיבל שאת חווה אותו. הכל במסגרת תשובות שקריות שהמדינה עונה לנו, למשפחת גולדין. הם אומרים שלא נכנס או כן נכנס ונכנס לרשות או שלא נכנס לרשות".

היא ציינה כי "אתמול בלילה, בתירוץ קלוש של דחיית התשובות שלהם של מה שנכנס מודיעים לנו שנכנסו לשם מאות חיסונים. מצליחים לצנזר את התקשורת ולעוור את העיניים שלנו. בסוף אומרים לנו שזו מדיניות, את מבינה? לכרות ברית עם האויב המוצהר של מדינת ישראל, ולא להחזיר את החיילים. איך אני צריכה להסביר את זה בכלל?". גולדין הסבירה כי "כל החיים שלנו מתנהלים בטוויטר ובפייסבוק ובמסכי עשן כשבעצם המציאות היא שהמדינה שלנו, שהחובה הבסיסית שלה היא להחזיר את החיילים, כרתה ברית עם האויב. כרתה ברית עם חמאס ומעבירה לו מזוודות כסף, ועכשיו מזוודות של חיסונים. כמדיניות, באופן מוצהר, הם מפקירים את חיילי צה"ל".

יש גורם רשמי מוסמך שנמצא איתכם בקשר? מישהו שמלווה אתכם? יש דבר כזה או שעם הזמן זה התפייד? 
"לדבר הזה קוראים ירון בלום שהוא מתאם ההסברה של ראש הממשלה, והוא משקר לנו כל הזמן. כולם משקרים לנו. הם מבטיחים לנו כבר שנה מאז שהחלה הקורונה שלא יכנסו לשם מנשמים ולא יהיה שום סיוע רפואי כי אין עלינו חובה לסייע לאויב".

ירון בלום, (צילום: אבשלום ששוני)
ירון בלום, (צילום: אבשלום ששוני)

בעצם, זה נשמע ציני, אבל הקורונה היא הזדמנות לנהל משא ומתן עם החמאס?
זה בדיוק זה. תביני, להחזיר את החיילים לא עולה כסף, אבל חיסונים עולים הרבה כסף ומה עם האופרציה סביבם? התירוץ שהולך ומבשיל הוא שזה מגיע מרוסיה. אז לפני שנה ביבי ידע להביא את המטוס ולהביא את נעמה יששכר אז תגידי לי איפה אנחנו חיים? יש חיילי צה"ל שנשלחו על ידי המדינה ונשבו בידי האויב ופה כוחותינו מונעים במצח נחושה את השבתם. כשאני התפרצתי לפני כמה שנים ושאלתי את ביבי למה הוא הפך אותנו לאיוב העם לא הבנתי מה אמרתי, אבל היום אני מבינה. זאת אומרת אנחנו, שהמטרה שלנו היא להשיב את החיילים, היא הפכה להיות נגד המדינה. זה מה שהמדינה עושה כמדיניות - היא עוזרת לאויב שלנו. מה תחשוב אמא ששולחת את הילד שלה להגן על המדינה בגבול עזה כשהיא רואה שהאויב המוצהר של המדינה מקבל חיסונים ללא הגבלה? זה טירוף. אנחנו חייבים לחשב מסלול מחדש". 

אז את אומרת שירון בלום משקר לכם?
"כל דבר שירון בלום מדווח עליו זה אחרי שגילינו את זה בפורום של חמאס או בבית משפט ואנחנו יודעים את התשובה הנכונה כשהוא לא יודע את התשובה הנכונה הוא לא אומר אמת ואני מוכנה לעמוד על זה לדין. שיתבע אותי על הוצאת דיבה. לי אין אנרגיה שאני צריכה להשקיע בשביל להחזיר את הבן שלי מעזה. אין לי כוח להתווכח עם ירון בלום. הבן אדם שלוש וחצי שנים מקבל חמישים אלף שקל מהמדינה. יש לו הבטחת הכנסה ואין לו שום סיבה להחזיר את הדר. מעולם מתאם שבויים ונעדרים לא קיבל שכר. זה היה תפקיד התנדבותי. זה מטורף מה שקורה פה, וכולם שותקים! שותקים כאילו זה בסדר שחיילי צה"ל נמצאים אצל האויב? שמרעיפים על האויב חיסונים?".

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה לריאיון: "ראש הממשלה, ממשלת ישראל ומתאם השבויים והנעדרים פועלים לילות כימים להשבת הבנים. מטבע הדברים לא ניתן לפרט אודותם. ראש הממשלה נותן גיבוי מלא למתאם השו"נ ירון בלום".

בלום עצמו הגיב אף הוא לגולדין, ומסר ל־103fm: "כואב לי על דבריה. אני יודע שהם נאמרו ממקום של צער וכאב עמוק. אין לי אלא להמשיך ולחבק את המשפחות ולהמשיך כל יום לחתור להשבת הבנים. זו המשימה שלי".