מחמוד ואזי, ראש לשכתו של נשיא איראן חסן רוחאני, התייחס היום (רביעי) לנאום שנשא אמש הרמטכ"ל אביב כוכבי, בו הודיע הרמטכ"ל כי הנחה את הצבא להכין תוכנית מבצעית חדשה לסיכול תוכנית הגרעין האיראנית, ואמר: "איראן לא תהסס להגן על עצמה במקרה של תקיפה ישראלית". הוא הוסיף וטען כי "אין לישראל שום תוכנית וגם לא את הכוח לתקוף את איראן. הכל מלחמה פסיכולוגית".

ואזי התייחס גם לסוגיית הסכם הגרעין, לגביה אמר כוכבי כי חזרה להסכם הגרעין של שנת 2015, או להסכם דומה, מהווה מהלך שגוי - בניגוד לעמדת הממשל החדש בארצות הברית, והסביר: "מנהל ביידן הוא עצמאי, וישראל חייבת להבין כי כהונתו של טראמפ הסתיימה, וההחלטות של וושינגטון כבר לא מתקבלות בישראל".

הרמטכ"ל כוכבי בנאום נגד איראן, קרדיט דובר צה"ל

כאמור, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי נשא אמש דברים בפתיחת הכנס הבינלאומי השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS והתייחס, בין היתר, לסוגיה האיראנית. "איראן זו בעיה אזורית ועולמית. מעל הכול אין ספק לאף אחד שאיראן שואפת להיות מדינת גרעין צבאי ולעשות בו שימוש", אמר. "הנחתי את צה"ל להכין מספר תוכניות אופרטיביות בנוסף לתוכניות שקיימות, ואנחנו שוקדים על התוכניות האלה, ונפתח אותן במעלה השנה הקרובה. מי שיחליט על הפעלתן - הוא כמובן הדרג המדיני, אבל התוכניות צריכות להיות על השולחן, מתורגלות ומוכנות לפעולה".

בהמשך, אמר כוכבי: "חזרה להסכם הגרעין מ-2015 או הסכם דומה עם מספר שיפורים היא דבר רע ולא נכון. אם הסכם הגרעין מ-2015 היה מתממש, בסופו של דבר איראן הייתה יכולה להתקדם להשיג לעצמה פצצה, מכיוון שההסכם לא כלל הגבלות שימנעו את זה בסופו. כל דבר שדומה להסכם נוכחי או להסכם משופר הוא דבר רע - שאסור לאפשר אותו". 

"אני מבקש להבהיר את עמדתי - חזרה להסכם הגרעין מ2015 ואפילו אם יושג הסכם משופר הוא יהיה הסכם רע ברובד האופרטיבי והאסטרטגי, ולכן אסור לאפשר הסכם כזה". הרמטכ"ל הסביר שחזרה להסכם שכזה "תאפשר בסופו או לפני סופו להעשיר כמויות ולפתח צנטריפוגות ויכולות הנשק עד כדי הסתערות לפצצה, הרובד האסטרטגי הוא חמור, כי הוא יציב איום בלתי נסבל לישראל וגרעון במזרח התיכון".