ביום שישי אירע פיצוץ מטען חבלה סמוך לשגרירות ישראל בבירת הודו ניו-דלהי. האירוע הסתיים ללא נפגעים, אך מספר כלי רכב שחנו בסמוך ניזוקו. הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי ("חדשות 13") שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על ניסיון הפיגוע, וטען שככל הנראה מדובר בפעולה איראנית שהגיעה כנקמה על חיסולו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים קאסם סולימאני לפני כשנה. בנוסף הזהיר כי "איראן תמשיך לנסות ולפגע בזירה הבינלאומית. יש לנו זירה חדשה בשנה האחרונה וזה דובאי והאמירויות. צריך מאוד לפקוח עין שם".

מה קרה בהודו?
"הפנטזיה האיראנית לחזור לדפוס הקודם של נקמה בחו"ל".

אתה סגור על זה שהכתובת היא ישראל?
"כן, כמעט בטוח גם כי זה משתלב וגם כי יש הערכה לא רשמית של גורמי המודיעין שלנו וזה מתלבש היטב על כל ההתרעות שיש כבר שנה מאז חיסול סולימאני. האיראנים תמיד יחפשו לנקום בחו"ל. הבשורה הטובה – זה מטען של כלום וזה אומר על היכולות של האירנים".

זה העניין, אולי זה לא האיראנים?
"אולי זה כן. תבינו, היכולות של האיראנים בחו"ל ירודות בגלל המוסד והמעקב והלחץ. אתם יודעים כמה סיכולים המוסד וישראל עשו בשנים האחרונות? כמה מידע העבירו למדינות זרות על כוונות האיראנים לפגע?"

למרות שהמטען לא היה באיכות הנדסית גבוהה יש מצב שזה איראן?
"כן. הבשורה הפחות טובה היא שאיראן עדיין יכולה לפגע בחו"ל. זה אומר שיש להם תעוזה, הם עדיין לא נטשו את זה. ניסו בתאילנד, באזרבייג'ן לפגוע בשגרירויות. יש איראן חדשה, עם יותר תעוזה, עם יותר דם שעובר, הם רוצים לצאת מארבע שנות הקיפאון שלהם מכל הבחינות".

בהינתן שזה היה כישלון - זה לא האחרון.
"בהחלט, זה לא האחרון. הבשורה הלא טובה היא שאיראן תמשיך לנסות ולפגע בזירה הבינלאומית. ישראל פוקחת עין ויש לנו זירה חדשה בשנה האחרונה וזה דובאי והאמירויות. צריך מאוד לפקוח עין שם. זה די כאב ראש מבחינת הביטחון הישראלי לכל השגרירויות וצריך להתמודד עם זה אבל כששמים את זה על המאזניים – אין שאלה. עדיף שיהיו חיסול והתרעות".

לחדש את פעולות הטרור כשיש ממשל חדש בבית הלבן. אולי כדאי לשבת איתו לשולחן הדיונים זה לא פקטור שנלקח בחשבון?
"הפרסים הם אלופי המזרח התיכון במסחר והמשא ומתן. תראו מה קרה בשבוע האחרון מבחינת בעלי בריתם של איראן. פעמיים בשבוע שעבר נורו טילי סקאד לעבר בירת סעודיה שיורטו באוויר ובשבת שעברה היו שתי מתקפות מעיראק לסעודיה. ככה מתחילים משא מותן בגלל שיש שלטון חדש. הם מראים לו את הקווים ההתחלתיים. איראן חוזרת והנה אנחנו לדעתי כבר רואים את התקופה החדשה במזרח התיכון".

הייתה אזעקה בטהרן ביום שישי. מה היה?
"על פי ההערכות, כנראה תקלה, הייתי קורא לזה אולי מתקפת סייבר במערכת".

מה אתה אומר על הדברים של הרמטכ"ל כוכבי?
"מי שרואה את המזרח התיכון היום מבין שהשלטון של ביידן בעצם הולך להחזיר את הגלגל אחורה. לפעמים ההחזרה יותר רעה לאחר שטעמת טעם אחר ויכולה לעשות הרבה יותר נזק. אני רואה את זה ומצטרף להערכה של הרמטכ"ל – איראן אחרת, יותר תוקפנית. אסור לחזור להסכם הגרעין".

יוסי כהן אמר בדיוק הפוך.
"מעשיו של יוסי כהן יכולים לומר הכי הרבה. הוא זה שהביא את ארכיון הכספות, התחייב שלאיראן לא תהיה פצצה גרעינית ואמר שההסכם רע. אולי קצת פוליטיקה ביניהם אבל כמעט בטוח ששניהם רואים את חזרתו של ביידן לזירה כמהלך מסוכן וכאלה שרואים את זה כסכנה קיומית בעתיד לישראל. יש מהלך שבהחלט יחזיר את ישראל אחורה מבחינת ההרתעה ולכן כולם נערכים".