שעות ספורות אחרי אירוע הכטב"ם בלבנון: כלי תקשורת בסוריה דיווחו הערב (רביעי) כי כלי טיס של חיל האוויר הישראלי תקפו יעדים במדינה, בין היתר נם באזור שדה התעופה בדמשק ובקונייטרה שבדרום המדינה. ‏גורם רשמי בצבא סוריה הודיע כי בשעה 22:42 ביצעה ישראל תקיפה מרמת הגולן באמצעות טילי אוויר קרקע וטילי קרקע קרקע, שכוונו נגד מטרות בדרום המדינה. לדבריו, מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה הופעלו נגד הטילים והפילו את רובם, ונגרם נזק לרכוש בלבד. 

לפי חלק מהדיווחים, שלוש שעות לפני התקיפה הגיע לאחד היעדים שהותקפו משלוח נשק מאיראן וביעד אחר שהותקף באזור קונייטרה קיימת נוכחות צבאית איראנית משמעותית. יעד אחר שהותקף, לפי הדיווחים, הוא המרכז למחקרים מדעיים בעיר אל-חמה, שם נשמעה אזעקה עולה ויורדת. לפי דיווח ב"אל-ערביה", הותקף גם בסיס חיזבאללה בדרום המדינה ובמקום ישנם הרוגים.

כזכור, דיווחים אלו מגיעים לאחר שמוקדם יותר היום כלי טיס ישראלי מאויש מרחוק נורה על ידי אש נ"מ של חיזבאללה במהלך פעילות שגרתית מעל שטח לבנון. "הכלי לא נפגע והמשיך במשימתו", נמסר בהודעת דובר צה"ל, שעדכן כי לכלי לא נגרם נזק. 

תיעוד מהתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה (צילום: רשתות חברתיות)

כאמור, התקיפה המיוחסת הערב מצטרפת לחמש תקיפות נוספות בתקופה האחרונה. לפני כשבועיים התקשורת הסורית דיווחה כי חיל האוויר הישראלי תקף מספר יעדים בעיר חמה, שבצפון מערב המדינה. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם הודיע כי ארבעה בני אדם נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל - בעל, אישה, שני ילדיהם, והסיבה למותם היא היירוט של מערכת ההגנה האווירית הסורית. כמו כן, נרשמו מספר פצועים באירוע, בהם ילד נוסף שנפצע באורח קשה.

כשבוע קודם לכן לפחות 57 אנשים נהרגו בתקיפה נוספת המיוחסת לישראל במרחב אל-בוכמאל ודיר א-זור. בין ההרוגים היו גם חיילי צבא סוריה, לצד חברי מיליציות פרו איראניות רבים. בתקשורת הסורית כינו את התקיפה כ"מסיבית ביותר של ישראל אי פעם".