חיסול ראש תוכנית הגרעין האיראנית, מוחסן פחריזאדה, שאירע בחודש נובמבר האחרון, בוצע באמצעות נשק במשקל טון שהוברח למדינה בחלקים, בפעילות של המוסד - כך דווח הלילה (בין רביעי לחמישי) בעיתון הבריטי יהודי, "The Jewish Chronicle".

על לפי גורמי מודיעין, במבצע החיסול נטלו חלק יותר מ-20 סוכנים, בהם בעלי אזרחות ישראלית ואיראנית, אך התוכנית הוצאה לפועל לאחר כשמונה חודשי מעקב. כלי התקשורת באיראן הודיעו כי פחריזאדה מת בבית חולים במדינה אחרי שמתנקשים חמושים ירו בו כשישב במכוניתו. אך זמן קצר לאחר החיסול, באיראן הפנו אצבע מאשימה כלפי ישראל.

ארונו של המדען האיראני שחוסל פרחיזאדה מובא לטהרן (צילום: רויטרס)

עוד דווח, כי המוסד העביר את הנשק האוטומטי במשאית מתוצרת ניסאן. "הנשק, שהופעל מרחוק על בסיס תצפיות על המטרה, היה כבד מאוד בגלל שהכיל פצצה שהשמידה כל זכר לאחר החיסול", כך דווח. ישראל עומדת מאחורי המתקפה ללא מעורבות אמריקנית. עם זאת נטען כי היא התריעה על כך מראש בפני בכירים בארצות הברית. כמו כן, בהתאם לדיווח בעיתון, ישראל עומדת מאחורי המתקפה ללא מעורבות אמריקנית, אם כי נטען כי היא התריעה על כך מראש בפני בכירים בארצות הברית.

גורמים רשמיים בישראל סירבו להגיב כזכור על החיסול, אך אמש הגיב דובר הממשלה על הדיווח והבהיר: "אנחנו אף פעם לא מגיבים על עניינים כאלה. לא חל שינוי בעמדתנו".

פחריזאדה בן ה-59, נחשב בעיני המערב כמוח המבריק מאחורי פיתוח פצצת הגרעין האיראני. גופי המודיעין תיארו אותו במשך שנים כמנהיג המסתורי של תכנית הגרעין שנעצרה ב-2003. לפי הדיווח, באיראן העריכו כי חיסולו של פחריזאדה "האריך את משך הזמן שיידרש לפצצה משלושה חודשים וחצי לשנתיים".