לראשונה מאז פרוץ הקורונה: הרמטכ"ל אביב כוכבי אישר היום (רביעי) להורים להגיע לטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1, כאשר כל צוער יוכל להזמין שני אורחים מחוסנים מקרבה ראשונה שיידרשו להציג תעודת מתחסן בכניסה לבסיס. הטקס צפוי להתקיים ב-24 בפברואר וצפויים לקחת בו חלק מאות אורחים, לאחר כמעט שנה ללא השתתפות קהל ובני משפחה.

חיל האוויר קיים תרגיל גדול בגזרה הצפונית. צילום: דובר צה"ל

כזכור, כבר ביוני אשתקד הוחלט בצה"ל להגביל את כמות המשתתפים בטקסים בצה"ל בעקבות התפרצות הנגיף בישראל. בצה"ל קיימת הגבלה על התכנסויות של עד 30 איש בחלל סגור ועד 50 איש בשטח פתוח. כמו כן, התכנסויות אלו מאושרות בתנאי שניתן לעמוד בשמירת מרחק ולעטות מסכות.

בצה"ל מעריכים כי בעוד פחות משבועיים, 75 אחוז מהצבא יהיה מחוסן אחרי החיסון השני. בסוף השבוע הקרוב הנתון יעמד כבר על חמישים אחוזים. גורמי רפואה בכירים בצבא אומרים כי כבר עכשיו ניתן לראות בלימה וירידה משמעותית בהיקף התחלואה בצבא: פחות ממאה חולים חדשים מדי יום בימים האחרונים לעומת כארבע מאות בשיאו של הגל השלישי.

בצבא סבורים כי המגמות של הירידה בתחלואה בצבא מצביעות על כך שהחיסון עובד. עד לשעה זו לא נמצא בצבא מתוך עשרות אלפים שכבר חוסנו במנה שניה אפילו לא חולה אחד מאומת. השבוע יחוסנו עוד כ- 40 אלף חיילים בחיסון שני, ובסוף השבוע הבא בצה"ל יסיימו באופן מעשי את מרבית מבצע החיסונים בתוך הצבא, כאשר גם בהמשך בכמויות קטנות יותר יתבצעו חיסונים למי שלא חוסן מסיבות שונות.