ממשל ביידן הודיע הלילה (שישי) כי יסכים להצטרף לשיחות עם איראן ומעצמות העולם בנושא החזרה להסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015, ממנו פרש נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ ב-2018. הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי ("חדשות 13") שוחח הבוקר עם ניסים משעל בתוכניתו ב-103FM והביא פרטים נוספים על הדברים: "זאת טעות נוראית. זה כשל בהבנת המשטר האיראני. ישראל תשלם על זה את המחיר. זו עסקה גרועה לביטחון המדינה". 

הלילה ממשל ביידן פרסם הודעה שארה"ב מוכנה לחזור לשיחות הגרעין עם איראן. מה דעתך.
"דעתי שזו טעות נוראית, בא משטר שכביכול מתעלם ממה שהיה פה באזור ואומר בוא נדבר דיפלומטיה עם שלטון שמפעיל טרור בכל המזרח התיכון, מתקדם בתכונית הטילים הבליסטיים שלו, מעביר לנסראללה את פרויקט דיוק הטילים ואנחנו נדבר איתם. לעשות טעות אחרי שהעולם התנהג כמו שטראמפ התנהג? זו טעות כפולה ומכופלת. שים לב לנאום של נסראללה השבוע שהתחיל בדברי האיומים שלו, למתקפה שהייתה על בסיסים אמריקניים בצפון עיראק. בזמן שהאיראנים תקפו את האמריקנים האמריקנים אומרים בוא נשב ונדבר. זה כשל בהבנה של המזרח התיכון ושל המשטר האיראני. הם מתייחסים למשטר כלגיטימי אבל זה שלטון טרור שמי שלא מכיר מבפנים לא יודע את הרמה של האכזריות. שלטון ביידן זה התעקשות לחנך את ישראל מצד אחד ומצד שני להגיד לעולם – הדרך שלנו תצליח והיא תעבור בהרבה דם".

בני גנץ מתייחס לאיראן בעת ביקור בשייטת 13. צילום: טל עוז, משרד הביטחון

טעות נוראית וישראל תשלם על זה את המחיר?
"אנחנו נרגיש את זה בוודאי, נשלם את זה בירידה בביטחון בגבול הצפוני. קח את הסיפור בתימן השבוע. האמריקנים הכירו בחות'ים, הוציאו אותם מרשימת הטרור, מה היה לחוץ? השבוע הם תקפו את שדות התעופה בסעודיה. ההודעה של ביידן תורמת לביטחון שלנו או לא? זו טעות נוראית כי האיראנים מה אומרים? הלחץ שלנו עובד, בואו איתנו למגרש. הם הולכים להוציא מביידן את העסקה הכי טובה ומבחינתו היא יותר גרועה לביטחון שלנו. מבחינתם הפעילו את הלחץ והוא פעל, הם חוזרים לדינמיקה שהייתה בממשל אובמה. הם מבינים שיש משטר אמריקני שאומר מקסימום דיפלומטיה". 

אנחנו נרגיש את זה במתיחות בגבול הצפון?
"השבוע נסראללה נתן נאום מאוד מסכם שנה. הוא אמר כזה דבר – עברנו את הפיצוץ בביירות, את שלטון טראמפ, אנחנו מצפים לאמריקנים, ואז נתן את האיומים כלפי ישראל. ארה"ב מתנהגת ככה - נסראללה מרגיש חזק וגם כל השלוחות של איראן והאזור".