רשת אל-ערביה דיווחה הערב (שבת) על קיום שיחות, בתיווך מצרי, במטרה להגיע לעסקת חילופי שבויים עם חמאס. עפ"י הדיווח, הגורמים בקהיר דרשו מישראל ויתורים במטרה להגיע למימוש העסקה. במקביל, חמאס ביקש הקלות בתחומי הדיג והנמל הימי, לצד שחרור אסירים פלסטיניים. המקורות הדגישו בשיחה עם "אל ערבייה" כי הפגישות הצפויות, יתקיימו בתיווך מצרי.

ברצועה מוחזקים כיום אברה מנגיסטו והישאם שעבאן א-סייד וגופותיהם של לוחמי צה"ל סגן הדר גולדין וסמל ראשון אורון שאול ז"ל. כזכור, בשנה שעברה פורסם במעריב כי גורמים במערכת המדינית-ביטחונית סבורים שמשבר הקורונה והשלכותיו האפשריות גם על רצועת עזה, פותחים חלון הזדמנויות להתקדמות גם בסוגיית השבויים והנעדרים.

למעריב נודע כי מאחורי האמירה הכללית הזו, במערכת המדינית-ביטחונית כבר הועלו רעיונות וכי התנהלו בנושא דיונים משמעותיים עם בכירים במערכת הביטחון. הרעיון המרכזי הוא לנסות, באמצעות חבילה הומניטרית לרצועת עזה ומחוות נוספות, להתקדם בנושא השבת השבויים והנעדרים. תחת אותה תפיסה, סבורים גורמים בישראל, ניתן לנסות ולקדם מהלכים, בתקווה שהדבר יאפשר התקדמות גם בנושא השבויים והנעדרים. ההערכה היא כי מדובר בחלון הזדמנויות, שיהיה רלוונטי כל עוד המגיפה לא מתפרצת ברצועה.