דיווחים שונים בתקשורת הלבנונית שהתפרסמו היום (ראשון) טוענים כי הישראלית שעברה את הגבול לסוריה והוחזרה במהלך סוף השבוע לישראל, צולמה בעבר סמוך לגבול לבנון על ידי פעילי החיזבאללה. לפי הפרסומים, לפני כחצי שנה הועלתה הכוננות בצה"ל לאורך הגבול מול חיזבאללה, לאחר שכוחות צה"ל הרחיקו אותה מהגבול.

כאמור, הצעירה שבה לישראל בלילה שבין חמישי לשישי במסגרת הסכם לשחרור אסירים בתיווך רוסיה. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר לפני נחיתתה כי "שוחחתי פעמיים עם ידידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. ביקשתי את עזרתו כדי להשיב אותה, והוא אכן פעל. אני מבקש להודות לו על שנרתם שוב להשבת אזרחים ישראלים ארצה. ישראל תמיד עשתה ותמיד תעשה כל מה שביכולתה כדי להשיב את אזרחינו לארץ".

הצעירה שחצתה את הגבול לסוריה (צילום: רשתות ערביות)
הצעירה שחצתה את הגבול לסוריה (צילום: רשתות ערביות)

כפי שציין, ראש הממשלה נתניהו שוחח עם נשיא רוסיה פוטין פעמיים בימים האחרונים, בתאריכים 8.2.21 וב-13.2.21, וביקש לסייע לישראל כדי להשיב את האזרחית הישראלית. הנשיא פוטין נענה בחיוב לבקשת ראש הממשלה נתניהו שהודה לו על הסיוע. ראש המל"ל והיועץ המדיני לנשיא רוסיה המשיכו ברצף שיחות על מנת להשלים את פרטי החזרת האזרחית.

כחלק מהעסקה, כוחות צה"ל החזירו שני רועי צאן לידי הצלב האדום בשטח סוריה דרך מעבר קוניטרה, זאת בהתאם להנחיית הדרג המדיני. השניים, מוחמד אחמד חוסין וטאריק גבאב אל-אוביידן, נעצרו על ידי כוחות צה"ל בשבועות האחרונים כחלק מסדרת מארבים יזומים של הכוחות מזרחית לגדר, לאחר שחצו את קו הגבול לשטח ישראל.