שיאן ההודאות: בית המשפט הצבאי ביפו האריך היום (שלישי) את מעצרו של חייל מפקדה בחטיבת כפיר, שהודה בחקירתו ב-240 שימושים בסמים בתוך הבסיס וב-360 נוספים מחוץ לבסיס. הודאה מהסוג הזה יכולה להוביל לכתב אישום בעל סעיפים רבים ולהכניס את החייל, שעומד להשתחרר בעוד כחודשיים משירות צבאי, לכלא לשנים רבות. 

עורך הדין עידן פסח שמייצג את החייל אמר כי "חוקרי מצ"ח ניצלו לרעה את העובדה שמדובר בעולה חדש שאינו שולט בשפה העברית, והחתימו אותו במסגרת החקירה על הודאה במאות שימושים, מבלי שהבין את המשמעות שלה ואת העונש שהוא עלול לקבל במידה ויורשע". הוא הוסיף: "מדובר בגרסה תמוהה ומפוקפקת, שיכולה להכניסו לכלא לשנים רבות".

עורכי דינו צפויים להילחם על חוקיות ההודאה המדוברת, כאשר גורמים נוספים מתחום המשפט הצבאי ציינו שמדובר בחתימה על הודאה חריגה במיוחד, כאשר השאלות שעולות הן איך אפשר למדוד כמות שימושים כזו - הרי צריך להעיד על כל שימוש בנפרד".

מדובר צה"ל נמסר כי "החייל נעצר בחשד לשימוש בסם מסוכן בנסיבות צבאיות. החייל הודה בחקירתו בשימושים רבים, בתדירות קבועה, בסם מסוג קנאביס, בין השאר, ביחידתו הצבאית. כמו כן, נאספו בחקירה ראיות מפלילות נוספות. מעצרו של החייל הוארך על ידי בית הדין הצבאי במספר ימים, לצרכי חקירה, בהסכמת בא כוח החייל".

בהמשך לכך, גורמים בצבא טוענים כי "חוקרי מצ"ח לא התרשמו כי לא ניתן לקיים את החקירה בשפה העברית".