תקיפה נוספת בסוריה? סוכנות הידיעות הסורית סאנא פרסמה מוקדם יותר הערב (ראשון) במסגרת שידורי הטלוויזיה שלה, כי מערכות ההגנה האווירית באזור הבירה דמשק הופעלו, זאת ככל הנראה בשל תקיפה של כלי טיס ישראליים באזור. 

מערכות הנ"מ של סוריה. צילום: רשתות ערביות

לפי שעה לא ידוע על נפגעים או על נזק, כמו כן לא ברור איזו מטרה הותקפה במסגרת אותו הדיווח. מדובר צה"ל לא נמסרה תגובה רשמית בנושא.

מפרסומים ברשתות החברתיות ובעמוד הרשמי של סוכנות הידיעות סאנא, נראה כי התבצעו יירוטים של הטילים שככל הנראה נורו על ידי כלי הטיס הישראלים.

ל"מעריב" נודע כי התקיפה הזו לא מתקיימת בנוהל המוכר של תקיפות במב"מ (המערכה שבין המלחמות). למעשה, ההחלטה שהתקבלה היא לתקוף מטרות איראניות בסוריה, זאת כתגובה לפיגוע האיראני במהלכו הופצצה ספינה בבעלות ישראלית במפרץ הפרסי, סמוך לחופיה של עומאן.

כזכור, בסוף השבוע הקודם גורמי ממשל רשמיים בארצות הברית הודיעו כי הותקף מבנה המשויך למיליציה שיעית בסוריה הנתמכת בידי איראן. התקיפה האווירית הגיעה לאחר רצף שיגורים רקטיים נגד יעדים אמריקאים בעיארק. הגורמים שמסרו את המידע ציינו כי התקיפה אושרה על ידי הנשיא ג'ו ביידן. על פי דיווח בתקשורת הסורית, 17 בני אדם נהרגו בתקיפה.