"ארגון חיזבאללה אינו מעוניין במלחמה עם ישראל", כך אמר אתמול (רביעי) נעים קאסם, סגנו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. קאסם אמר את הדברים בראיון שהעניק לערוץ 'אל-מיאדין' הלבנוני, אך הזהיר כי למרות הדברים, "אם ישראל תחליט לתקוף אותנו היא תראה כוכבים".

נתניהו חשף בנאום באו"ם אתר אמצעי לחימה של חיזבאללה בביירות. צילום: רויטרס

"מצד אחד אנחנו לא מעוניינים במלחמה", אמר קאסם, "וישראל חייבת להפנים את העובדה שהזירה אינה פתוחה לזה כרגע, אך אם היא תחליט לתקוף - המערכה תתנהל בתחומה". לצד זאת, התייחס מספר 2 בחיזבאללה לחיסולו של פעיל הארגון בדמשק לפני כשנה והבהיר כי הנקמה של חיזבאללה בעניין עדיין עומדת על הפרק: "הודענו שננקום את מותו של אחינו ואנחנו עדיין עומדים בדברים".

נעים קאסם הבהיר כי חיזבאללה ממשיך במגמת המגננה של הארגון, והבהיר: "אנחנו לא מפסיקים להגדיל את הכוח שלנו". בהמשך, האשים את ישראל כי היא "מאחסנת אמצעי לחימה בקרב אוכלוסייה אזרחית", זאת ככל הנראה על רקע האשמותיה של ישראל את חיזבאללה בעניין זה.

נעים קאסם (צילום: REUTERS/Aziz Taher)
נעים קאסם (צילום: REUTERS/Aziz Taher)

לדבריו, הן ישראל והן ארה"ב יודעות שכדאי להן לא לתקוף את חיזבאללה, "משום שהן יודעות שאנחנו מגיבים על כל פגיעה בנו". על הפרסומים בדבר השיפוצים שעורכת ישראל בכור בדימונה אמר: "ישראל תעשה מה שהיא רוצה ואנחנו נעשה מה שנעשה, וברגע האמת נראה אם הביצורים האלו יסייעו לה".

קאסם התייחס בין היתר גם לחקירת אסון הפיצוץ בביירות בחודש אוגוסט, ואמר: "החקירה עדיין בעיצומה והחוקרים עדיין בוחנים אם מדובר בחבלה מכוונת, בתקלה מצערת או שמא בתקיפה ישראלית מכוונת". לצד זאת, התנער קאסם ממאמצי המעורבות הבינלאומיים במאמצי חקירת האסון.