"ישראל לא עושה כלום בעניין": בעקבות תחקיר שפרסם הפרשן לענייני ערבים, צבי יחזקאלי, בשבוע שעבר בחדשות 13, בו הוא מתאר "זליגה מכוונת" של פלסטינים לקרקעות בשטחי C, הסביר בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM הבוקר (שני) עד כמה לדעתו התופעה הזו חמורה: "האיחוד האירופי מעורב בזה, הפלסטינים משתמשים בשיטות שלנו נגדנו".

"התחקיר התחיל כיוזמה של חבר'ה שגרים ביהודה ושומרון, שהיו מסתערבים בצבא", סיפר תחילה. "הרעיון היה לבוא ולחפש את הראש מאחורי כל מה שקורה בשטח. הפלסטינים מנסים כבר הרבה זמן להתפשט לאט לאט לתוך שטחי C ופשוט להתפרע עליהם, כי הם יודעים שישראל בעצם לא עושה כלום בעניין הזה".

"אני חושב שהמידע שהחבר'ה האלה השיגו מרמאללה, התוכנית הזאת של האיחוד האירופי, חשפה את עומק המעורבות של האיחוד בתקציבים ובעידוד", המשיך. "אני חושב שהפלסטינים לא היו עושים את זה ללא הכסף האירופאי. מדובר על מאות מיליוני יורו של הפלסטינים בתוכניות בנייה, בארכיטקטורה, בפרויקט טאבו חדש כדי שהפלסטינים יבנו את המדינה שלהם כאילו אין שטחי C, אין ישראל, אין ריבון בשטחים האלו".

"במנהל האזרחי של צה"ל יודעים", הוסיף הפרשן. "הבאנו תגובה רשמית של המנהל ואז השמענו הקלטה של בכירה במנהל שאומרת 'אנחנו נותנים לפלסטינים לעשות מה שהם רוצים בשטח, זאת החלטה פוליטית כדי להרגיע את השטח'. יש אלף בניות בלתי חוקיות בשנה, כלומר שלושה בתים ביום, יש כפרים שמי שמסייר בהם רואה בתים ריקים, יש בתי חורף וקיץ. הרעיון הוא להתקרב לצירים של שטחי C ולקטוע את הרצף. קח לדוגמה את כביש תקוע-ירושלים, עוד כמה שנים יהיו שם שדות לאורך כל הכביש, ומתישהו יקומו שם חנויות ובתים וכבר לא תוכל לנסוע בצירים האלה. בעצם, הפלסטינים בונים את המדינה שלהם בשקט".

"המקורות שלי אומרים שהפלסטינים כבר למדו דוקטרינה אירופית, הם פשוט עובדים מסודר – יש להם מפות, תצלומי אוויר, חלוקות, מידע. זאת כבר תוכנית אסטרטגית", אמר עוד. "אגב, האיחוד האירופאי כבר מ-2013 רואה את הקיפאון המדיני שיהיה, מבין שמדינה לא תקום בהסכמים ומחליט לעשות את זה. זה גם מנוגד להסכמי אוסלו", הוסיף. "כשאני ראיתי את המפות שהם גנבו מרמאללה הייתי בהלם לאיזה תוכנית הפלסטינים הולכים - ופה יש שקט ודממה".

עוד אמר יחזקאלי: "תסתכלו באחוזים של שטחים, תראו מה הם עושים במדבר יהודה. כשאני הייתי בן 13 היינו מטיילים שם  – היום אי אפשר להגיע לספר המדבר בלי לראות עשרות כפרים ונקודות וכבישים, ואף אחד לא עושה כלום. מדבר יהודה הולך, בקעת הירדן הולכת וכל השטחים סביב ההתנחלויות. זה שינוי מציאות עצום לנגד עינינו. הם משתמשים בשיטות שלנו נגדנו. מפעילים עלינו את הביורוקרטיה ואת הסרבול שלנו. האירופאים משקיעים כסף גם במקומות שנחשבים למעשה כחלק מירושלים, וגם את זה אף אחד לא קולט".