שר הביטחון בני גנץ, התייחס היום (ראשון) לאירועים האחרונים בירדן, ואמר: "אנחנו רוצים אותה חזקה ומשגשגת כאינטרס שלנו". דבריו נאמרו במהלך ההכנות לקראת טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

"ירדן היא מדינת שלום, שכנה שלנו ובעלת חשיבות אסטרטגית שמהווה את העומק האסטרטגי שלנו. אנו צריכים לשמר הברית הזו כאינטרס בטחוני, מדיני וכלכלי", אמר גנץ. הוא הוסיף כי על רקע המשבר הכלכלי והבריאותי בשל מגפת הקורונה, שפוגע קשות בירדנים: "אנו צריכים לעשות הכל כדי לסייע לירדנים בנושא הבריאותי-כלכלי, כולל בנושא הקורונה, ואני מקווה שבלשכת ראש הממשלה ובמועצה לביטחון לאומי יאותו להגיש להם כל סיוע".

דבריו של שר הביטחון מגיעים ברקע הדיווחים שהגיעו אמש ופורסמו בעיתון ה"וושינגטון פוסט", לפיהם הרשויות בירדן עצרו את יורש העצר לשעבר יחד עם 20 נוספים, בחשד לתכנון ניסיון הפיכה. בהמשך לכך, הנסיך חמזה בן חוסיין פרסם סרטון ששודר ב-BBC בו טען כי הוא במעצר בית וביתו נותק מאינטרנט כדי שלא יוכל ליצור קשר עם אף אחד. "התבקשתי לא לצאת מהבית שלי בטענה שהעברתי ביקורת על הממשל בפגישות שערכתי או ברשתות החברתיות שקשורות אליי. למרות שלא הייתי קשור לזה אמרו לי שזו אזהרה ברורה", כך אמר.