דובר של הצבא האיראני האשים היום (חמישי) בריאיון לסוכנות הידיעות ספוטניק את ישראל וארה"ב בתקיפת ספינת הריגול של משמרות המהפכה מוקדם יותר השבוע ואיים: "אין שום ספק שאיראן תגיב על התקיפה". עם זאת, הוא ציין כי איראן לא תנקוט שום פעולה עד לסיום חקירת נסיבות האירוע. 

"אין סום ספק שלארצות הברית יש יד בכל הניסיונות לערער ולפגוע באיראן", אמר הדובר, והוסיף כי איראן אינה מאשימה אף אחת ממדינות המפרץ בכך שהיא מעורבת באירוע.

בתוך כך, מוקדם יותר היום סגן שר החוץ האיראני, עבאס אראגצ'י, אמר בראיון לסוכנות הידיעות ספוטניק בפרסית כי "המו"מ על החזרה להסכם הגרעין לא הושלם, אך הושגה התקדמות. על ארצות הברית לבטל את כל הסנקציות נגד איראן, ואז נוכל לחזור להתחייבותינו לפי ההסכם".

אראגצ'י, המשתתף בישיבות בנושא חידוש הסכם הגרעין בווינה, נפגש אחר הצהריים עם רפאל גרוסי, מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א). עוד נפגש אתמול גם עם שר החוץ האוסטרי.

כזכור, בנאומו בטקס הממלכתי ביד ושם לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, בנימין נתניהו אמר אתמול כי "הסכם הגרעין שווה כקליפת השום. הסכם עם איראן יסלול את דרכה לנשק גרעיני שיאיים עלינו בהשמדה. הסכם כזה לא יחייב אותנו כהוא זה".