ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סיכם היום (שישי) עם ראש השב"כ, נדב ארגמן, על הארכת כהונתו במספר חודשים. בכך באה לסיומה הזמני הסאגה שהתרחשה בימים האחרונים בנוגע לזהות מחליפו של ארגמן.

כזכור, שנה שעברה פורסם כי על פי בכירים במערכת הפוליטית, נתניהו מעוניין לקדם את מינויו של ראש המועצה לביטחון לאומי (מל”ל) לתפקיד ראש השב”כ הבא. מקורבי ראש הממשלה מעידים שהוא התבטא בשיחות סגורות כי “בן שבת עתיד להחליף את ארגמן בתפקיד”.

עם זאת, על פי דיווחים, המינוי המיועד עורר תרעומת בקרב בכירי מערכת הביטחון, ושר הביטחון, בני גנץ, החליט להטיל עליו וטו. כעת ההחלטה על זהות ראש השב"כ הבא נדחתה כאמור במספר חודשים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לדיווחים על האולטימטום של גנץ: "אולטימטום פיקטיבי. גנץ יודע היטב שאין אפשרות למנות ראש שב״כ חדש בממשלת מעבר והדבר יכול להיעשות רק ע״י הממשלה החדשה שתקום. על כן סיכם ראש הממשלה נתניהו לפני מספר ימים עם ראש השב״כ הנוכחי על הארכת כהונתו במספר חודשים נוספים.

"ראש המל״ל מאיר בן שבת הוא עובד ציבור יוצא מן הכלל, מסור, שעושה עבודת קודש למען ביטחון ישראל בממלכתיות ובמקצועיות. אנו דוחים בתוקף את הטענות נגדו שמגיעות משיקולים אינטרסנטיים".