דוברת מטעם משרד החוץ האמריקאי, ג'לינה פורטר, אמרה הערב (שישי) כי ארה"ב מצפה שהמו"מ עם איראן יתחדש בשבוע הבא, כאשר המשלחות יחזרו לבירותיהן כרגע לצורך התייעצות. כזכור, בשבוע שעבר התנהלו בווינה שיחות בנוגע לחידוש הסכם הגרעין, בהן השתתפו ארה"ב ואיראן אך לא שוחחו במישרין.

דוברת מטעם משרד החוץ האמריקאי, ג'לינה פורטר, אמרה הערב כי ארה"ב מצפה שהמו"מ עם איראן יתחדש בשבוע הבא, כאשר המשלחות יחזרו לבירותיהן כרגע לצורך התייעצות. כזכור, בשבוע שעבר התנהלו בווינה שיחות בנוגע לחידוש הסכם הגרעין, בהן השתתפו ארה"ב ואיראן אך לא שוחחו במישרין.

בתוך כך, סגן שר החוץ האיראני, עבאס אראגצ'י, אמר אתמול בראיון לסוכנות הידיעות ספוטניק בפרסית כי "המו"מ על החזרה להסכם הגרעין לא הושלם, אך הושגה התקדמות. על ארצות הברית לבטל את כל הסנקציות נגד איראן, ואז נוכל לחזור להתחייבותינו לפי ההסכם".

כמו כן, נד פרייס, דובר מחלקת המדינה, אמר אתמול לכתבים כי ארצו נכונה להסיר את העיצומים המוטלים על איראן כדי לחדש את יישום הסכם הגרעין, ובכלל זה הסרה של עיצומים שאינם עולים בקנה אחד עם ההסכם שנחתם ב־2015. פרייס סירב לפרט באילו סנקציות יהיה מדובר. לגבי השיחות עצמן, אמר: "מדובר בשלב ראשון קונסטרוקטיבי. ואני מקווה שהמשלחת שלנו תוכל לחזור מווינה עם הבנה טובה יותר של מפת הדרכים כדי להביא לחזרה מלאה להסכם".

הודעת הממשל הגיעה על רקע נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הזיכרון הממלכתי לשואה ולגבורה ב"יד ושם", שבו התייחס לסוגיית הגרעין האיראני ולכוונות להחזיר למרכז הבמה את ההסכם עם המעצמות. "יש שינוי עצום שמתחולל בעולם הערבי ביחס לישראל ולשואה. אבל בשעה שאנחנו נעים קדימה, יש דברים שיכולים להחזיר אותנו אחורה", אמר נתניהו.