איראן דיווחה הבוקר (ראשון) על תקלה ברשת החשמל של מתקן העשרת האורניום בנתנז. דובר הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, בחרוז קאמלבאנדי, אמר את הדברים לסוכנות הידיעות "פארס".

קמאלבאנדי הוסיף כי לא היו נפגעים ולא נגרם נזק כתוצאה מהתקלה, וכן אמר כי האירוע נמצא בחקירה, ובהמשך איראן תפרסם הודעה מסודרת בנוגע לנסיבות.

כזכור, לפי דיווחים בכלי תקשורת באיראן, הנשיא רוחאני הורה אמש על הפעלת צנטריפוגות מתקדמות להעשרת אורניום מדגם שהפעלתו נאסרה בהסכם מ-2015. ככל הנראה, מדובר במסר לארה"ב על רקע שיחות הגרעין שנערכו מוקדם יותר השבוע בווינה, לפיו איראן תמשיך להפר את ההסכם כל עוד לא יבוטלו הסנקציות האמריקאיות.

רוחאני הופיע בטלוויזיה הממלכתית לרגל יום השנה ה-15 לתוכנית הגרעין האיראנית והורה על הזרקת גז ל-164 צנטריפוגות מדור חדש, מדגם IR-6, במתקן העשרת הגרעין בנתנז. בנוסף, הורה על הפעלת 30 צנטריפוגות מדגם IR-5 וכן ביצוע בדיקות מכניות בצנטריפוגות מתקדמות אף יותר, מדגם IR-9, בעלות יכולת עיבוד כפולה מהדור שקדם להן. עוד דווח כי פס הייצור להרכבת הצנטריפוגות הוחזר לפעילות.  

"שוב, אני מדגיש שכל הפעילות הגרעינית שלנו היא שלווה ולמטרות לא צבאיות", אמר רוחאני בדבריו בטלוויזיה. "אנו ממשיכים להיות מחויבים להתחייבותנו לאמנת אי-ההתפשטות הגרעינית ולעולם שלא לסטות צבאית מתוכנית הגרעין שלנו".