הפרשן הצבאי של "מעריב", טל לב רם, שוחח היום (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על הדיווח לפיו מידע על מבצע רגיש של ישראל במדינת אויב הודלף לכלי תקשורת זר יממה לפני תחילתו. "אי אפשר לדבר על המבצע אבל כל מי שקצת מתעסק בעולמות האלה וקורא, מדובר על דיווח מהניו יורק טיימס, יודע לחבר את זה", אמר לב רם.

"יש מידע נוסף שאולי אין אותו למערכת הביטחון, אבל מנקודת מבטי זו ידיעה שעוררה הרבה מאוד עניין ובדיקות במערכת הביטחון, כרגע ממה שאני יודע, לא יודעים לומר האם ההדלפה היא אמריקנית או ישראלית, זה גם בתוך מערכת הביטחון", הוסיף.

"הנושא האמריקני צריך להטריד אותנו. עוד דבר שאין עליו תשובה מוחלטת, האם ההדלפה אכן בוצעה לפני או אחרי, רונן ברגמן שעובד בניו יורק טיימס טוען שההדלפה הייתה מגורם אמריקני לאחר המבצע. יש פה הרבה סימני שאלה. אינדיקציה שצריכה להיות לנו בימים הקרובים אם במשרד הביטחון יחליטו לפתוח בחקירה אז נדע שיש התקדמות, כרגע לא הוחלט על פתיחת חקירה בגלל הנסיבות הללו", המשיך לב רם.

כשנשאל מהם האינטרסים של כל צד, השיב לב רם: "אם זה האמריקנים, ונדמה לי שזו הייתה אופציה הראשונה, ישראל רצתה לשמור על עמימות, לא כי האירנים לא יכלו להבין מי עשה את הפעולה, אלא בגלל שאתה לא רוצה להכניס את האצבע בעין ולגרום למדרגת הסלמה. הדיווח שאמר 'לא אנחנו האמריקנים ביצענו את הפעולה', אח"כ ניו יורק טיימס שאמר מדובר בפעולת נקדמה של ישראל, ויום לאחר מכן צוטטו גורמים בממשל האמריקני שנשמעו לגורמים האירנים ואמרו שישראל פעלה בעיתוי הזה שלא במקרה, וזו טענה בעייתית מאוד וזה מעיד על המתיחות שהאמריקנים מאוד לא אהבו את הפעולה והעיתוי, זה סימן מאוד מטריד בנסיבות הללו".

על הרמיזות של ח"כ אביגדור ליברמן כי המדליף הוא ראש המוסד, יוסי כהן, והדיווח על כך באתר "תיקון עולם", אמר לב רם: "יש ביקורת כלפי יוסי כהן, חלק הוא הרוויח ביושר, יש דברים שבהם המוסד קצת חרג מהדברים המוכרים שלו, גם אם זה מסרים מטעם רה"מ. במקרה הזה, ועברתי על הרשתות החברתיות, צריך להיות זהירים כי גם אם הדברים לא נאמרו בצורה אישית, איזושהי אצבע הוכוונה כלפי יוסי כהן. אתר תיקון עולם הוא אתר שנוי במחלוקת, אבל מצד עיתונאים ישראלים שרואים דיווח כזה, ולוקחים אותו כאילו הוא נכון או מעלים סימן שאלה, ואומרים יוסי כהן ומתפתח שיח שלם, אני חושב שזה לא אחראי. מוקדם להצביע על אחריות של מישהו, אם למישהו היה יודע את השם במערכת הביטחון שיש חשש להדלפה מצד מישהו מסוים אני חושב שאתמול הייתה נפתחת חקירה. יכול להיות שתיפתח חקירה בסוף, כרגע אין אינדיקציה".