איראן דיווחה הבוקר (ראשון) על תקלה ברשת החשמל של מתקן העשרת האורניום בנתנז. הכתב לענייני ערבים של חדשות 13, צבי יחזקאלי התייחס לדיווחים בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM: "התקרית באיראן מתרחשת במועד די תמוה, סמוך מאוד להכרזת איראן על העשרת האורניום בצורה מוגברת במתקן בנתנז".

יחזקאלי סבור כי הדבר מעיד על היכולות המבצעיות של הגורם שעומד מאחורי התקיפות, שמסוגל לתזמן את התגובה בצורה מדויקת, בהפרש של שעות בודדות: "ישראל קוראת את איראן כספר פתוח. השבוע בדיוק כשהם ישבו בווינה, הייתה מתקפה על אונייה איראנית של משמרות המהפכה, הזמנים מתקצרים".

לדבריו, אותו גורם שמפעיל את הלחץ על איראן, "הכניס את עצמו לתוכנית של תגובה מהירה מאז ממשל ביידן, וזה הדבר שצריך להבין. אנחנו בסוג של עימות גלוי אך מוגבל בגלל שהאיראנים במשא ומתן, זה מחמם את הזירה בין ישראל לאיראן".

כזכור, לפי דיווחים בכלי תקשורת באיראן, הנשיא רוחאני הורה אמש על הפעלת צנטריפוגות מתקדמות להעשרת אורניום מדגם שהפעלתו נאסרה בהסכם מ-2015. ככל הנראה, מדובר במסר לארה"ב על רקע שיחות הגרעין שנערכו מוקדם יותר השבוע בווינה, לפיו איראן תמשיך להפר את ההסכם כל עוד לא יבוטלו הסנקציות האמריקאיות.