שר הביטחון בני גנץ קיים היום (שלישי) דיון חירום במשרד החירום בעניינו של איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית עצמו אתמול באגף השיקום בפתח תקווה, במהלכו הוצגו ממצאי התחקיר הראשוני של האירוע הקשה והוחלט כי תוקם ועדת בדיקה פנימית של המשרד, בראשה יעמוד ראש אגף התכנון במשרד, אל"מ (מיל') אליעז קרני. 

מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אמיר אשל, שהציג את ממצאי התחקור הראשוני במהלך הדיון, הנחה את צוות בדיקת האירוע להגיש מסקנות ראשוניות בימים הקרובים ובמקביל הנחה להמשיך להעניק את מלוא הסיוע הנדרש לאיציק ולמשפחתו. בסיכום הדיון אמר: "מדובר באירוע מטלטל וקשה ביותר, זו חובתו משרד הביטחון לממש את החוב המוסרי של מדינת ישראל לטפל ולשקם את אלה שנשלחו להגנתה ואנו נחושים להביא לשינוי מהותי". 

"משרד הביטחון מתפלל לשלומו של נכה צה"ל איציק סעידיאן, ועומד ברגעים קשים אלה לצד משפחתו בבית החולים. מדובר באירוע קשה מאוד, המזעזע כל בן אנוש", נמסר מהמשרד. "איציק, נכה צה"ל המטופל על ידי משרד הביטחון, חווה מצוקה שהובילה אותו למעשה נואש, הנורא מכל".

"משרד הביטחון נושא באחריות לטפל בנכי צה"ל, ובכללם באיציק סעידיאן. משרד הביטחון יהפוך כל אבן כדי ללמוד ולתקן. המשרד מחויב להפיק לקחים וליישמם באופן מערכתי לשיפור מהותי בטיפול בהלומי קרב. עובדי אגף השיקום של משרד הביטחון ימשיכו לטפל ולתמוך בנכי צה"ל במסירות ובמקצועיות".

כוכבי מחבק את אמו של סעידיאן (צילום: אבשלום ששוני)
כוכבי מחבק את אמו של סעידיאן (צילום: אבשלום ששוני)

המקרה הקשה אירע אתמול בסביבות השעה 18:00, אז הגיע סעידיאן למשרדי אגף השיקום בפתח תקווה, ואמר למאבטח בכניסה כי זומן לוועדה רפואית. בתחקיר התברר כי לא נקבעה ועדה רפואית בעניינו. סעידיאן אמר כי הוא מבקש להמתין מחוץ לבניין לעורך דינו, כאשר לפתע הוציא שני בקבוקים עם חומר דליק, שפך על בגדיו את החומר והצית את עצמו. מאבטחי משרד הביטחון רצו מיד לעברו, ובאמצעות מטפי כיבוי השתלטו על האש, העניקו לו עזרה ראשונית והזעיקו את כוחות ההצלה.

סעידיאן, בן 26, מוכר באגף השיקום בדרגת נכות של 25% לצמיתות בגין פוסט טראומה ממבצע "צוק איתן". סעידיאן הגיש ביוני 2017 בקשה להכרה בו כנכה צה"ל, והוכר בוועדה רפואית בשנת 2018 רטרואקטיבית מיום שחרורו ב-2016. ‏סעידיאן עירער על אחוזי נכותו לוועדה עליונה, אשר קיימה שתי ישיבות בעניינו ובסופן לא שינתה את החלטת הוועדה הרפואית וקבעה את אחוזי נכותו ל-25% לצמיתות. בנוסף לטיפול באמצעות אגף השיקום, טופל סעידיאן גם במסגרות שונות בקהילה, ונעשו מאמצים לסייע לו גם במישור הכלכלי-רווחתי. 

שר הביטחון בני גנץ כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "הבוקר קיימתי דיון דחוף במשרד ביחד עם מנכ"ל משרד הביטחון וממלא ראש אגף שיקום, ואנו ננקוט בימים הקרובים בשורה של פעולות שהמיידית שבהן, הקמת צוות בדיקה פנים משרדי לאירוע". 

"איציק סעידיאן שהצית את עצמו אתמול מול משרדי אגף השיקום היה לוחם אמיץ בצה"ל. הוא וחבריו לגולני לחמו בעוז ובגבורה בשכונת שג'עייה והגנו על תושבי הדרום", כתב גנץ. "בינינו מסתובבים אלפי נפגעי פוסט טראומה שהם "פצועים שקופים" - אין סימני דם, אי אפשר לעשות צילום רנטגן. גופם שלם, אבל נפשם מצולקת - וחובתנו היא לעשות הכל כדי להגן גם עליהם, לטפל בהם ולשמור עליהם".

"בחודשים האחרונים עשינו מספר פעולות בכדי לקדם את הטיפול בפציעות פוסט טראומה ופציעות נפשיות בכלל- אך המערך עוד לוקה בחסר ויש עבודה רבה לפנינו, וצעדים רבים נוספים שננקוט בהם גם בנוגע לאירוע הנדון וגם ברמה הרוחבית. אנו נדאג לתגבר את עובדי אגף השיקום המסורים, נמשיך לבחון את עבודתם, נגבה היכן שצריך ונטפל ונשנה היכן שנדרש". 

"בעת הזו, אני מבקש קודם כל לשאת תפילה, גם שלי אישית וגם, אני מבקש, של כל אחד מכם בדרכו, לשלומו של איציק שנלחם על חייו", סיכם גנץ.