נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע לקונגרס כי הוא החליט להמשיך את עסקת הנשק עם איחוד האמירויות, כך דווח הלילה (רביעי) בסוכנות הידיעות רויטרס. העסקה, שכוללת מכירת מל"טים ומטוסי F-35, נחתמה לאחר הסכם הנורמליזציה בין האמירויות לישראל, ונעצרה עם כניסתו של הנשיא לתפקיד על מנת שיוכל לבחון אותה.

דובר במחלקת המדינה האמריקאית אמר כי למרות שהממשל יקדם את המכירות שהוסכמו, הן יישארו תחת פיקוח. "המחלקה תמשיך לבחון את הפרטים ולשוחח עם בכירים באמירויות", מסר.

הוא הוסיף כי הממשל "מצפה לדיאלוג טוב ומתמשך עם איחוד האמירויות" וציין כי ארה"ב תמשיך לפעול כדי שכל הנשק שמיוצר בה "ישומש באופן שמכבד זכויות אדם ועומד באופן מלא בחוקים הבינלאומיים". 

ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Tom Brenner)
ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Tom Brenner)

העסקה נחתמה בזמן כהונתו של הנשיא הקודם דונלד טראמפ, ובנובמבר ממשלו הודיע לקונגרס שהמכירה אושרה. מדובר באחת מהעסקאות הגדולות ביותר שקודמו במהלך כהונתו והיא הגיעה בעקבות הסכם הנורמליזציה שנחתם חודשיים קודם לכן.

דיוויד פרידמן בוועידת הג'רוזלם פוסט, מדבר על עסקת ה-F35

חבילת הרכש, בסך 23.37 מיליון דולר, כוללת מוצרים של החברות ג'נרל אטומיקס, רייתון ולוקהיד מרטין, בהם חמישים מטוסי F-35, עד 18 מל"טים תוקפים ותחמושת אוויר-אוויר ואוויר-קרקע.