מאות נכי צה"ל השתתפו היום (ראשון) במחאת הענק בעקבות המקרה הקשה של איציק סעידיאן, המאושפז במצב קשה לאחר שהצית עצמו על רקע הטיפול הלקוי בו לאחר מבצע "צוק איתן". עופר האן, אחד ממשתתפי ההפגנה מול משרדי משרד הביטחון בקריה שבתל אביב, שוחח עם אראל סג''ל וטל שלו ב-103FM, ושוחח איתם על המאבק של נפגעי הפוסט-טראומה משירותם הצבאי.

"הבעיה מתחילה בחוזה שבין מדינת ישראל ללוחמים שהיא שלחה לקרב", הוא פתח את דבריו, והוסיף כי "העובדה שנכה צריך לגייס עו''ד, להיכנס להליך בו הוא תובע מה שמגיע לו, זה לא נורמלי. הכשל מתחיל ב-DNA של הארגון, בתפיסה שאני לא יודע למה, אבל אני מקבל תחושה שיש מישהו באגף השיקום שסבור שנכה הוא בחזקת שקרן אלא אם יוכח אחרת. את זה צריך לשנות מהיסוד. נכה הוא גיבור ישראל, אלא אם הוכח אחרת, זו צריכה להיות המשוואה".

הרן הסביר כי הבעיה לא נעוצה באדם אחד, רופאה או פקיד של אגף השיקום, אלא התעקש כי מדובר בתפיסה שהשתרשה במקום: "הם מאוד חשדנים כלפי הנכים ומחפשים את השרלטן כל הזמן, במיוחד כשזה מגיע להלומי קרב. הם בודקים מה היה לפני ומה היה אחרי, שואלים אולי זה הסמים? בטוח שזה הסמים, אבל למה הם מעשנים סמים אחרי שירות קרבי בטירוף? כי יושב עליהם משהו. מלמה זו מציאות לא נורמלית ברמה הנפשית. אנחנו הלכנו ונמשיך ללכת כל פעם שיקראו כי זו חובתנו. זה הצד שלנו בחוזה, אבל המדינה צריכה להבין שאסור לה לעצום עיניים".

לאחר מכן האן התייחס למקרה של סעידיאן ואמר: "זה נכון שהוא הלום קרב וזה פתח פצע עמוק מאוד של הלומים, אבל גם הפצועים בגוף לא בסדר. יש לי חבר משותק ב-100%, הוא מספר לי שהוא פנה אליהם לקבל את מה שמגיע לו, והם משיבים לו 'תשלח פקס שאתה מוותר על הזכויות שלך ונסדר לך'. ה-DNA פשוט רקוב".

הפתרון לדעתו הוא לסגור את אגף השיקום ולפתוח במקומו רשות חדשה, "בדומה למה שעשו בתאגיד השידור הציבורי או באגף ההנצחה במשרד הביטחון, שהוא אגף נפלא שעושה עבודת קודש". את דבריו סיכם האן באומרו כי "אין צורך בעוד ועדות על ועדות, התחושה שהם פשוט מניחים פלסטר. העניין לא פוליטי, אלו הילדים שלנו, אסור עוד איציק סעידיאן".