לילה מתוח: אזעקת צבע אדום נשמעה במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) באבו בקינאת והפזורה הבדואית. מדובר באזור חריג, הנמצא סמוך לדימונה. כשעה לאחר מכן, דובר צה"ל הודיע כי הסיבה להפעלת ההתרעה היא שיגור טיל קרקע אוויר משטח סוריה לשטח ישראל.

בהודעה נכתב: "זוהה שיגור של טיל קרקע אוויר משטח סוריה לשטח ישראל, אשר נפל במרחב הנגב. בתגובה תקף צה״ל את הסוללה ששיגרה את הטיל וסוללות טילי קרקע אוויר נוספות במרחב הסורי". בהמשך ציינו בהודעה נוספת כי "מיירט הגנה אווירית שוגר לאחר זליגת ירי של טיל קרקע אוויר לעבר שטח ישראל. עדיין נבדק אם בוצע יירוט בפועל. הנושא מתוחקר". כמו כן, נשמעו במהלך הלילה קולות פיצוץ חריגים במקומות שונים בארץ.

דובר צה"ל תת אלוף הדי זילברמן אמר במהלך שיחה עם עיתונאים כי "היה ירי של טיל קרקע-אוויר, ככל הנראה מדגם אס-איי 5, שזלג לישראל ונפל בנגב", והדגיש: "הירי לא כוון לנקודה כזו או אחרת, הם ירו אותו על מטוסי חיל האוויר בגולן הסורי. הטווח של אס איי 5 הוא מאות קילומטרים". בהמשך השיחה הוא הדגיש כי "לא הייתה כל כוונה לפגיעה בדימונה".

בתוך כך, בסוכנות הידיעות הסורית סאנ"א דווח כי הטיל נורה בתגובה ל"פעילות ישראלית בפרברי דמשק" ונטען כי "מרבית טילי האויב יורטו". מקור צבאי שצוטט בסוכנות אמר: "הצבא הישראלי שיגר בסביבות השעה 1:38 טילים משטח רמת הגולן למספר מוקדים סמוך לדמשק. ארבעה חיילים נפצעו ונזק נגרם במקום".