תושבי עוטף עזה, שחוו החל משעות הלילה את מטח 36 הרקטות מרצועת עזה, סיפרו היום (שבת) לוואלה!: "היה לילה סוער, לא ישנו. היו המון פיצוצים וצבע אדום. הזכיר לנו דברים שרצינו לשכוח. מי חשב שהסכנה עדיין כאן".

מירב כנן, תושבת קיבוץ עין השלושה סיפרה לוואלה! כי: "השיטה הזאת, להתגלגל מסבב לסבב, פשטה את הרגל. אנחנו דורשים מהממשלה פתרון. מי שחשב שהקורונה עצרה את זה התבדה, זה היה רק פסק זמן ועכשיו הכול מתפוצץ לנו בפנים. הסרת הנחיות אחרי שעתיים מזכירים לנו את ההנחיות בקורונה, פשוט לא הגיוני".

תיעוד יירוט הרקטה מעל אשקלון (צילום: חדשות הדממה בפייסבוק)

תושבת נתיב העשרה, אביבה פולד, שיתפה את וואלה! כי: "כשאומרים שאין פגיעה בנפש זה כלל וכלל לא נכון, הילדים רצו לממדים. המצב מבולבל. לפנות בוקר זה היה מאוד מפחיד. 15 שניות זה זמן קצר לרוץ לממ"ד".

"חיזבאללה ואיראן מזהים את החולשה של הממשלה שלנו"

בתוך כך, מספר פוליטיקאים בחרו להתייחס לאירועים בדרום, ובהם, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "חמאס צריך לשלם מחיר כבד על הפרת השקט".

גם יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, התייחסה לכך וצייצה: "אז ככה נראה מיטוט שלטון החמאס? נתניהו לא מגן על אזרחיות ואזרחי ישראל. הוא חייב ללכת. מחזקת את ידי תושבות ותושבי העוטף".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן בחר לתקוף את התנהלות הממשלה וכתב: "36 רקטות. חמאס בדרום, חיזבאללה בצפון ואיראן מזהים את החולשה של הממשלה המשותקת שלנו. חייבים להקים ממשלה ומהר".