ייתכן כי רב־סרן גלעד פרנקן, שהיה מפקד מצ"ח באר שבע בזמן האירוע הטרגי שבו שם קץ לחייו רב"ט ניב לובטון ז"ל - יקודם בקרוב. ל"מעריב" נודע כי לאחר החלטת בית המשפט העליון בשבוע שעבר, שקובעת כי אין מקום לעכב את פסק הדין של בית המשפט המחוזי, הקורא לבטל את ההחלטה להדיח את פרנקן, פנה האחרון למפקדיו הבכירים במשטרה הצבאית וביקש לאפשר לו להתמודד בדיוני השיבוץ המתקיימים בשבועות הקרובים על תפקיד מרכזי במצ"ח. כמו כן, הוא מבקש להעמידו בפני מרכז הערכה לקראת קידומו לדרגת סא"ל.

כזכור, בעקבות הצעדים הפיקודיים שננקטו בעקבות המקרה הטרגי, הועבר רב־סרן פרנקן לתפקיד ביחידת התביעות של משרד הביטחון, שאותו הוא ממלא עד היום. שלמה ציפורי, עורך דינו של פרנקן, ציין: "החלטת בית המשפט מאפשרת לקמצ"ר לתקן את העוול שנעשה כלפי הקצין, להחזירו לתפקידים מרכזיים במצ"ח ולהעמידו בפני מרכז ההערכה, לקראת קידומו לדרגת סא"ל, כפי שכבר המליץ בעבר לראש אכ"א בדצמבר 2019".

בסוף השבוע פורסם ב"מעריב" ראיון עם קצין המשטרה הצבאית הראשי תא"ל יאיר ברקת, שטוען כי לצד ההחלטה המוצדקת להדיח את פרנקן מתפקידו במצ"ח באר שבע, הצבא החמיר יתר על המידה עמו, כאשר הרמטכ"ל אישר עיכוב קידום לשש שנים ואי־ביצוע תפקידים פיקודיים נוספים בתקופה זו. לדבריו, זו החלטה שמשמעותה היא הדחה מהצבא ולא רק מהתפקיד.