לאחר לילה שקט יחסית בדרום, ביישובי עוטף עזה ממתינים לראות לאן מועדות פניהם של ישראל וחמאס לאחר ירי הרקטות ותקיפות צה"ל ברצועה בתגובה. ראש הגיס המטכ"לי לשעבר אלוף במיל' גרשון הכהן שוחח היום (שלישי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5 על ההסלמה הביטחונית ואמר כי "לצה״ל יש את היכולת להכריע את חמאס, אבל השאלה היא העיתוי".

"האילוצים כבדים מאוד וברור לכולם שבשעה הזו גם בהעדר כיוון התארגנות של ממשלה זה לא בדיוק הזמן לצאת למלחמה", אמר הכהן. אם היו מחליטים עכשיו מי יודע אילו טענות היו כלפי נתניהו שעושה את זה כניסיון להסית את כל תשומת לב מהבעיה שלו למשהו אחר, כך שיש לנו אילוצים וטוב שיש את צה״ל שיודע לעשות את זה כמו שצריך. מי שחשב שאפשר לסגת וצה״ל הוא חזק שיידע שיש המון אילוצים. פעם זה אירוויזיון ופעם רגע לפני ממשלה, ולכן יש משמעות דרמטית. 

לדברי גרשון, "המציאות היא שלחמאס יש יכולת וארסנל של נשק שיכול להגיע לתל אביב. הדבר הזה קיים שם, חמאס בכל רגע יכול להפעיל את זה. עד שלא נדכא את זה במלחמה זה ימשיך וזאת מציאות מורכבת. המחשבה שדין תל אביב ודין נחל עוז הם שווים ממש לא נכונה. 
הם צריכים להתנהג כמו בולם זעזעועים וזה נכון גם בצפון".

עוד הוסיף הכהן, כי "ההרתעה הוא רעיון אשלייתי. אם יש לך את מלוא העוצמה ויש לך סיבות לא להשתמש בה אז אתה לא מרתיע. אי אפשר להכניס הרתעה לצנצנת במעבדה ולבדוק אותה. אנחנו מרתיעים בגבול מסוים. שעם ישראל יבין באופן יותר מציאותי מה יש ביכולתו ומה אין. 
צה״ל יכול להגיב, יש לו יכולות והוא מתכונן".