בנוסף, הממצאים הראו כי המלצה על אי כשירות זמנית לעבודה לא מאפשרת למחוז השיקום לנקוט בהליכים לשיקום הנכה (תעסוקה, לימודים וכיו"ב) ומנגד גם לא מזכה את הנכה בתגמול מחיה על פי דין, דרגת הנכות מפוסט-טראומה נקבעת לפי רמת התפקוד, ללא דגש על המגבלות הנפשיות והאופי הייחודי של הפגיעה וכי לעיתים, נכים נאלצים להסתייע בשירות משפטי בעלויות ניכרות על מנת לצלוח את הליך ההכרה והוועדות הרפואית.
עוד קבע התחקיר כי קיים פער ביכולת של גורמי הטיפול בשטח לספק מענה מיידי אשר לצרכים דחופים של נכי צה"ל. בקשר עם הנכה לאורך כל השלבים עלה פער ניכר במשאבי כח אדם באגף השיקום ובלט עומס בירוקרטי הנובע מהוראות הדין ומהוראות האגף.
עוד נקבע כי יש לבצע עדכון מיידי של תגמולי המחייה, להקים גוף בקרה וביקורת על פעילות הוועדות הרפואיות, לבצע רפורמה כוללת בעולם השירות הניתן לנכי צה''ל ולפעול להגדלת כוח האדם באופן משמעותי ביחידות השטח באגף השיקום.
כל ההמלצות שהובאו בדו''ח, כך נכתב, יוטמעו ברפורמת "נפש אחת" שהציג שר הביטחון בני גנץ על שולחן הממשלה.