הדיון בממשלה בנוגע לאישור רפורמת "נפש אחת" לטיפול בנכי צה"ל, שאמור היה להתקיים היום (ראשון), נדחה בשל האסון במירון ויום האבל הלאומי שהוכרז בעטיו. 

עידן קלימן, יו״ר ארגון נכי צה״ל, מתייחס לאירוע. קרדיט: ארגון נכי צה"ל

כפי שפורסם ב"מעריב" בסוף השבוע האחרון, נמשכת המחלוקת בין האוצר ומשרד הביטחון באשר למימוש התוכנית בתקופה הקרובה: גורם ביטחוני דוחה את טענות האוצר על כך שהרפורמה -  שנכתבה בימים בודדים וקיבלה את כל הדרישות של ארגון נכי צה"ל - "אינה עומדת בסטנדרטים של ניהול תקין". עוד נטען כי ישנה בעיה משפטית בכך שהממשלה תקבל החלטה על העברת מיליארד שקל ליישום הרפורמה בימיה האחרונים.

הגורם הביטחוני טוען כי "מוטב שמשרד האוצר יעסוק בבעיות ובסוגיות שלו. ראש הממשלה ושר האוצר מכירים את התוכנית ונתניהו הביע אישור עקרוני בפני ארגון נכי צה"ל לתקצב את התוכנית. מבחינה משפטית, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נתן אור ירוק עקרוני להמשיך להתקדם עם הרפורמה גם בתקופה הזו. השאלה היחידה שנותרה על הפרק היא מקורות המימון - שגם לגביהם נתניהו התחייב בפני ארגון הנכים כי יהיה כסף לתוכנית. שר האוצר ישראל כץ יודע זאת היטב".

בנימין נתניהו בפגישה עם יו''ר ארגון נכי צה''ל עידן קלימן (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
בנימין נתניהו בפגישה עם יו''ר ארגון נכי צה''ל עידן קלימן (צילום: קובי גדעון, לע''מ)


עוד טוען גורם המעורה במחלוקת כי ישנם פערים גדולים בין ההבנות שאליהן מגיעים שר האוצר ישראל כץ ושר הביטחון בני גנץ לעומת מה שבסופו של דבר מתרחש בשטח. בתור דוגמה, מוסיף הגורם, בעקבות מצוקת תורמים במהלך משבר הקורונה, מרכזי בית הלוחם, המשמשים את נכי צה"ל, נקלעו למשבר תקציבי עמוק. 

בעקבות כך, שר הביטחון ושר האוצר הגיעו להסכמות והוחלט על העברת 35 מיליון שקל כסיוע חירום לארגון נכי צה"ל. "למרות זאת, ולמרות שהכסף אמור היה לעבור כבר בערב סוכות, עד היום לא הועבר כלום", מדגיש הגורם.