בכיר שב"כ לשעבר, ליאור אקרמן, שוחח היום (שני) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM על ההסלמה הביטחונית של הימים האחרונים ועל פיגוע הירי אמש בצומת תפוח, בו נפצעו קשה ואנוש שני צעירים, הזהיר כי "אנחנו עלולים לחוות פיגועי חקיינות", אך העריך כי "לא מדובר בתחילתה של אינתיפאדה שלישית".

כשנשאל האם רצף האירועים האלימים בימים האחרונים מסמן את תחילתה של אינתיפאדה אמר אקרמן: "חודש הרמדאן הוא נפיץ, ובכל פעם שמתרחשים מספר פיגועים אנחנו שואלים האם אנחנו בפתחה של אינתיפאדה. יש פה רצף של התרחשויות על רקע של סידרה של דברים שקורים, ולא בהכרח ברצון כלשהו לאינתיפאדה".

הוא הסביר כי "יש פה מאבקים פנימיים של הפלסטינים סביב הבחירות, שייתכן שמעודדות קבוצות קיצוניות להראות את כוחן ואת התנגדותן לאבו מאזן, ועוד קבוצות שמבחינתם לבצע פיגועים זה להראות את היכולת והכוח שיש להם". 

עוד הזהיר כי "יש גם את תופעת החקיינות, ברגע שמתרחש פיגוע אחד בשטח כלשהו צצים להם כל החקיינים שהם לא בהכרח ארגונים. זאת קבוצה של אנשים שהם קיצוניים. שמוסתים שנים, זאת חקיינות שאנחנו מכירים אותה. האם זאת תחילתה של אינתיפאדה או לא אף אחד לא יכול להעריך. טבעם שהם לא מאורגנות על ידי גורם. לפלסטינים אין צורך להרים אינתיפאדה שלישית". 

"בסבירות גבוהה יכולים להיות עוד פיגועים, האם זה יגלוש לאינתיפאדה שלישית, קשה לדעת", הוסיף. "זה תלוי בכמה דברים - האם ישראל תגיב בצורה שתפגע באופן קשה בצד הפלסטיני ואז זה יעורר יותר אנשים, או לחילופין שלמישהו בהנהגה הפלסטינית יהיה אינטרס לעודד.
לערפאת היה אינטרס כזה באינתיפאדה השנייה. לאבו מאזן, אף אחד לא יודע מה האיש חושב או רוצה, ומצד שני אין לו מספיק כוחות לארגן דבר כזה". 

כשנשאל האם המצב הפוליטי המעורער בישראל משפיע על המצב הביטחוני הסביר אקרמן: "אתה נותן להם יותר מידי קרדיט. האנשים שבאים ומבצעים את הפיגועים, הם לא מאחורי תשתיות או ארגונים, הם לא מגיעים למחשבה הזאת מה קורה בגזרה הפוליטית של מדינת ישראל".

"הם מבחינתם גדלים על תשתית לאומנית של הסתה מטורפת כל הזמן, הם חיים את זה ביום יום והם ינסו בכל הזדמנות לעשות פיגוע. הם יודעים שבין אם יש ממשלה מתפקדת ובין אם אין, מבחינת רמת ההרתעה מה שמפחיד אותם זה היכולות המודיעיניות של השב״כ להגיע בסופו של דבר לכל מי שמבצע פיגוע".

על החשש שהחמאס ישתלט על יהודה ושומרון אמר: "אבו מאזן הוא לא ידיד ישראל, הוא חלש מהיום שהוא נבחר והוא רק הולך ונחלש. אין שם יכולות מנהיגותיות, הוא פשוט שורד את ימיו האחרונים עד שיהיה משהו אחר. השאלה מה יקרה ביום שאחרי ומי יקרה, מאחר שאין יורש טבעי לעניין, אז הצפי הוא קרבות רחוב וקרבות פוליטיים שעשויים להתפרץ שם, וגם לכיוון שלנו".