לשכתו של של הביטחון, בני גנץ, פרסמה היום (שני) הודעה לפיה ראש הממשלה ושר האוצר חזרו בהם מסיכומים, ומסרבים להעלות לדיון בממשלה את הצעת ההחלטה לאישור רפורמת "נפש אחת", שמטרתה שיפור הטיפול בנכי צה"ל והלומי קרב. למעריב נודע כי בעקבות המשב מתכנסים בשעה זו נציגי משרד הביטחון, האוצר וראש הממשלה לדיון בנושא.

ממשרד רה״מ נמסר בהתייחסות להודעת משרד הביטחון: "אין לנו כוונה לשחק במשחקי המתקפות בתקשורת בנושא כה חשוב ורגיש. ראש הממשלה מקדם מול כל הגורמים הרלוונטיים את תכנית הרפורמה באגף השיקום כדי להביאה בהקדם לאישור הממשלה. במקום שמשרד הביטחון יוציא הודעות חסרות בסיס, אנו מציעים שיסייע במציאת פתרון תקציבי ופתרון אמיתי שיביא לבשורה חשובה ולשינוי מבורך והכה נדרש באגף השיקום במשרד הביטחון".

‏בתגובה לכך, עידן קליימן יושב ראש ארגון נכי צה"ל אומר למעריב: "רק אתמול מזכיר הממשלה צחי ברוורמן ואשר חיון ראש הלשכה נתנו לי הבטחה שזה עובר ויש את התקציב הנדרש. היה סיכום והם מפרים אותו". גורמים בלשכת רה"מ מסרו כי משרד הביטחון צריך לקחת חלק במימון התקציב".

"משרד הביטחון העביר היום למזכירות הממשלה, את הצעת ההחלטה לאישור רפורמת "נפש אחת", לאחר סיכום עם ארגון נכי צה"ל. לצערנו הרב ראש הממשלה ושר האוצר חזרו בהם מהסיכומים עם ארגון נכי צה"ל ומסרבים להעלות את הצעת ההחלטה היום לדיון בממשלה", נמסר מלשכת גנץ.

עוד נמסר כי "לאורך השבועות האחרונים קיימו במשרד הביטחון שיח עם משרד ראש הממשלה, משרד האוצר ומשרד המשפטים. הצעת ההחלטה מוכנה והועברה למזכירות הממשלה בתיאום עם ארגון נכי צה"ל, ומצריכה מקור של 350 מיליון ש"ח באופן מיידי. לא ניתן לאשר את ההצעה ללא מתן מקור תקציבי מהאוצר, ולכן הנושא תלוי במשרד האוצר ובמשרד ראש הממשלה".

לבסוף נכתב: "שר הביטחון גנץ קורא לראש הממשלה ולשר האוצר לאפשר את העלאת הרפורמה לממשלה כפי שהתחייב ראש הממשלה בקולו, עוד היום. שר הביטחון ומשרד הביטחון ימשיכו להיאבק עם ארגון נכי צה"ל עד העלאת הרפורמה, אישורה ומימושה, למען נכי צה"ל שהקריבו את גופם ונפשם עבור מדינת ישראל".

בתוך כך, ארגון נכי צה''ל הקים מאהל מחאה מול הכנסת אשר מאויש 24 שעות.

מאהל המחאה מול כנסת ישראל (צילום: דוברות ארגון נכי צה''ל)
מאהל המחאה מול כנסת ישראל (צילום: דוברות ארגון נכי צה''ל)