הפלסטינים מדווחים כי נמצא הרכב החשוד בפיגוע הירי אמש בכפר עקרבה, עוד מוסיפים כי מנגנוני הביטחון של הרש"פ נפרסו סביב הרכב. על הרכב יש גם סימני ירי.

תיעוד הירי בפיגוע בצומת תפוח (צילום: עמאר אסדי, טלגרם)

כאמור, אמש רכב חולף ירה לעבר אזרחים בתחנת אוטובוס סמוך לצומת תפוח, שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון". כתוצאה מן הירי נפצעו שלושה בני אדם בשנות ה-20 לחייהם באורח אנוש, קשה וקל. צוות מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל הגיעו למקום ופינו את השלושה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. כוחות משטרה ולוחמי צה"ל פתחו בירי לעבר הרכב החשוד שנמלט מן המקום והחלו בניסיונות האיתור.

בנוסף, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ביקר הבוקר בצומת ׳תפוח׳, בו התרחש אתמול הפיגוע. בהמשך, קיים הערכת מצב, בה סקר מפקד אוגדת איו״ש, תת-אלוף יניב אלאלוף את היערכות הכוחות בגזרה לנוכח האירועים האחרונים.

בתום ביקורו אמר הרמטכ״ל כי ״צה״ל תגבר כוחות והרחיב את הפעילות המבצעית שלו בשבועות האחרונים ביהודה ושומרון כחלק מן המוכנות להסלמה". 

עוד הוסיף: "כוחות רבים, בסיוע גורמי המודיעין והשב״כ פועלים החל מאתמול על מנת למצוא את המפגעים, וימשיכו בכך עד לעמידה במשימה. צה״ל ימשיך לפעול ככל שידרש ובכל הגזרות על מנת להבטיח את ביטחון אזרחי ישראל״.