המצוד נמשך: כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ עצרו הלילה (בין שני לשלישי) מספר חשודים במרחב יהודה ושומרון, זאת במסגרת המרדף אחר המחבל שביצע את הפיגוע בצומת תפוח. בנוסף, החרימו הכוחות את הרכב החשוד ששימש את המחבלים לביצוע הפיגוע. החשודים והרכב הועברו לידי כוחות הביטחון.

לפי דיווחים פלסטיניים, מדובר בחשודים בסיוע למבצעי פיגוע הירי בצומת תפוח, כאשר גם היום בשעות הבוקר וצהריים בוצעו מעצרים נוספים, אם כי המחבל טרם נתפס. עוד דווח בתקשורת הפלסטינית כי שמו של המחבל הוא מונתסאר א שלבי, אשר בנו בן ה-17 נעצר. אשתו סיפרה כי צה״ל עצר את בנה  והזהיר אותם שלא יסייעו לאב להסתתר. עוד סיפרה שנאמר לה שבעלה ביצע את הפיגוע.

דבריו של שר הביטחון גנץ. צילום: טל עוז / משרד הביטחון

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ ערך סיור באוגדת איו"ש יחד עם קצינים בכירים, בהם מפקד פיקוד המרכז אלוף תמיר ידעי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן, ואמר: "הנחיתי להמשיך בדריכות הגבוהה בגזרה על רקע האירועים האחרונים והתקופה האחרונה".

עוד הוסיף כי הוא "נושא תפילה להחלמת הפצועים מהפיגוע בצומת תפוח. במהלך היממה האחרונה כוחות הביטחון, צה"ל והשב"כ שמו את ידיהם על שורה של חשודים במעורבות בפיגוע הקשה בצומת תפוח ואנחנו נגיע למחבלים ונבוא איתם חשבון". 

מעצרים במהלך היום (צילום: רשתות ערביות)
מעצרים במהלך היום (צילום: רשתות ערביות)

כאמור, שלשום בוצע ירי מרכב חולף לעבר אזרחים בתחנת אוטובוס סמוך לצומת תפוח, שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון". כתוצאה מן הירי נפצעו שלושה בני אדם בשנות ה-20 לחייהם באורח אנוש, קשה וקל. צוות מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל הגיעו למקום ופינו את השלושה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. כוחות משטרה ולוחמי צה"ל פתחו בירי לעבר הרכב החשוד שנמלט מן המקום והחלו בניסיונות האיתור.

כוחות צה''ל בפעילות הלילית לאיתור המחבלים מצומת תפוח (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל בפעילות הלילית לאיתור המחבלים מצומת תפוח (צילום: דובר צה''ל)

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ביקר הבוקר בצומת ׳תפוח׳, בו התרחש אתמול הפיגוע. בהמשך, קיים הערכת מצב, בה סקר מפקד אוגדת איו״ש, תת-אלוף יניב אלאלוף את היערכות הכוחות בגזרה לנוכח האירועים האחרונים.

בתום ביקורו אמר הרמטכ״ל כי ״צה״ל תגבר כוחות והרחיב את הפעילות המבצעית שלו בשבועות האחרונים ביהודה ושומרון כחלק מן המוכנות להסלמה". 

המעצרים נמשכים (צילום: רשתות ערביות)
המעצרים נמשכים (צילום: רשתות ערביות)