זיו שילון, נכה צה''ל שאיבד את ידו בצוק איתן, ומבכירי פעילי הרפורמה באגף השיקום של משרד הביטחון, התראיין הבוקר (שלישי) בכאן ב' וסיפר על הקשיים שהוא חווה בדרך לקיום הרפורמה שהובטחה באגף. לדבריו, לאחר שנסגרו התכניות לרפורמה, הסתבר כי אין היתכנות תקציבית לנושא, למרות ההבטחות ממשרד ראש הממשלה ועל כך הגיב שילון: "אני חושש שאם הכסף לא יעבור בימים הקרובים, מקרה איציק סעידיאן לא יהיה האחרון, תהיה אנדרלמוסיה ברחובות ואז הכסף יעבור".

"עבדנו מאוד קשה בשיתוף משרד הביטחון וארגון נכי צה''ל, שזה משהו נדיר שלא קורה הרבה", פתח שילון את דבריו והסביר כיצד פעלו פעילי הרפורמה בתקופה האחרונה: "נדרשנו על ידי משרד ראש הממשלה להגיד מה צריך על בסיס התקציב שהובטח לנו על ידם, הבטיחו ליו"ר ארגון נכי צה''ל מיליארד שקלים, שזה מה שצריך כדי להתניע את הרפורמה. אנחנו מבקשים 300 מיליון שנוכל להתחיל. כבר שנתיים אין תקציב, אין אפשרות לעשות פרויקט חיצוני".

הקצין, שאיבד את ידו במהלך השירות סיפר כי "על כל עובדת סוציאלית באגף השיקום יש 1,800 נכים, על כל רופא 2,200 נכים בעוד בביטוח לאומי היחס קטנים פי 10 לערך. יש תיקים שנים אחורה, שעוד לא הספיקו לפתוח אותם בכלל. יש צורך בעוד כוח אדם. זה עוד לפני שאני מגיע ליחס האנושי".

"אני מסתובב ברחוב, אני שומע את האנשים. אני חושש מאוד שאם הכסף לא יעבור בימים הקרובים, מקרה איציק סעידיאן לא יהיה האחרון", הוא הרחיב ואף אמר כי "על בסיס ההבטחה של ראש הממשלה, יו"ר ארגון הנכים התבקש לעשות עבודה מול משרד הביטחון, נלקחו דוח''ות, עבדנו שעות על גבי שעות כדי לתכלל את כל העניין. הכל נכנס והוגש למשרד המשפטים וגם דרך משרד הראש הממשלה ואז אמרו לנו "לא מצאתם סעיף תקציבי, לא ניתן לממש את זה". 

זיו שילון מספר על איציק סעידיאן במהלך הצגת הרפורמה באגף השיקום. צילום: טל לב רם

לבסוף, שילון סיפר כי הוא חושש שנכי צה''ל לא יסתפקו בהבטחות, ויצאו למחאה במידה וידרשו לכך: "ההבטחות אמורות להיות מגובות בצבע תקציבי, אני אמור לדעת שאין תקציב? לא. באופן מודע, ביום רביעי אם העניין לא ייפתר, אנחנו נראה אנדרלמוסיה ברחובות, זה הדבר האחרון שאני רוצה, אבל אז יתנו את הכסף". 

בתוך כך, אחותו של איציק סעידיאן, לאה, אמרה בכאן ב' כי "הממשלה בגדה באחי ושרפה אותו מחדש. אל תתנו שיהיו לנו עוד קורבנות". לאה אף קראה בפייסבוק לציבור להשתתף מחר במשמרת מחאה מול משכן הכנסת אשר תיפתח בשעה 11:00 בבוקר.