הפרשן הצבאי של ערוץ 12, רוני דניאל, התראיין הבוקר (חמישי) לתוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והסביר כיצד הצליחו כוחות הביטחון לאתר את המחבל מצומת תפוח, ומה הניע אותו לבצע את הפיגוע. בנוסף, הוא התייחס למצבה של תנועת החמאס, לאור דחיית הבחירות ברשות הפלסטינית.

"המרדף הוא בעיקרון מודיעיני, הפעילו מערכות שהשתכללו לאורך השנים, עד כדי יכולת מדהימה. רואים את זה בצילום ממצלמות האבטחה ולך תחפש מחט בערמת שחט. הפעילו הרבה מאוד כוחות כדי לא לאפשר הסתלקות מהזירה. אף על פי כן הוא הצליח להגיע לסילואד, על יד רמאללה, יצא מהזירה המיידית. יש חשיבות עצומה למהירות בה אתה מגיע", ניתח הפרשן הצבאי, שאף הוסיף כי למיטב זכרונו, עד כה ישנו רק מקרה בודד אחד שכוחות הביטחון לא פענחו.

הוא הסביר מה מניע את המחבלים לצאת ולפעול, אחרי שהם צופים בפיגוע מוצלח: "חשוב שזה ייגמר מהר, יש תופעה של פיגוע שכשהוא מצליח זה מעודד אחרים לבצע, חקיינים מה שנקרא, לחקות את המעשה. ככל שאתה מגיע מהר, תופס והורג אותו, ואני לא יודע מה היו הפרטים, האם הייתה אופציה להרוג אותו. בדם קר סתם ככה אני לא חושב שנכון לפעול, אבל אם הייתה אפשרות והוא התנגד, נכון היה גם להרוג אותו".

לאחר מכן, דניאל התייחס למצב ברשות הפלסטינית, לאור דחיית הבחירות ואמר כי "כל השבועות האחרונים אנחנו תחת הדירקטיבה של חמאס, לו יש אינטרס להדליק את ירושלים ורצועת עזה. הוא מעדיף שזה יהיה בירושלים, והוא יכול להפעיל אנשים שלו. אבל הסיטואציה לא פשוטה מבחינתו. יש בחירות והנה הוא בטוח בניצחונו, ובצדק, ולפתע דוחים את הבחירות האלה והוא נשאר תקוע בשלו. הוא במצב קשה ברצועת עזה, יש המון סיבות. על זה יש את הרמדאן".

לבסוף, הפרשן הצבאי טען כי האמירות האחרונות מצד בכיר חמאס, מוחמד דף, מעידות כי חמאס לא מפחד מהסלמה: "יש נכונות לחמם את הגזרה ולעשות דברים. לרוב הוא לא מדבר, אולי מהקושי שלו מכל ניסיונות החיסול, אבל הוא סמל ענק בהוויה של חמאס, ואמירותיו מעודדות רבים. זה יכול לתרום להתחממות האזור ולפיגועים".