שירות הביטחון הכללי (שב"כ) בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל חשפו מנגנון למימון ארגון הטרור "החזית העממית" באמצעות ניצול מימון שהועבר על ידי סוכנויות סיוע ועמותות NGO הפועלות באירופה, כך הותר היום (חמישי) לפרסום.

עוד נחשף, כי המימון הועבר למוסדות וארגונים פלסטינים באיו"ש, המשתייכים בפועל לארגון החזית העממית, והפועלים בכסות הומניטרית, כשבמרכזם ארגון בשם "ועדות הבריאות".

בחקירתם בשב"כ של המעורבים התברר כי ארגונים אלה פעלו בשיטוי ורמיה למול מדינות רבות באירופה במטרה לקבל מימון רב בהיקף של מיליוני אירו. עוד העלתה החקירה, כי חלק ניכר מהמימון הגיע בפועל לטובת פעילות טרור של החזית העממית. 

מוסדות החזית העממית רימו את ארגוני הסיוע באירופה באמצעות שיטות שונות – דיווח על פרויקטים פיקטיביים, העברת מסמכים שקריים, זיוף וניפוח חשבוניות, הטיית מכרזים, זיוף מסמכים וחותמות של בנקים, דיווח על משכורות מנופחות ועוד. המימון הרב שהתקבל הועבר, בין היתר, לתשלומים עבור משפחות "שהידים" של ארגון החז"ע, משכורות לפעילים, גיוס פעילים חדשים לארגון, קידום פעילות טרור והתעצמות, קידום פעילויות של החז"ע בירושלים וכן קידום והפצת המסרים והאידיאולוגיה של הארגון.

במהלך חקירתם בשב"כ הסגירו החשודים חומר רב המלמד על היקף המרמה שביצעו מוסדות החזית העממית בשטח מול מדינות אירופה. המידע הצביע על הסטת סכומים בהיקף גדול שהתקבלו מהמוסדות המדינתיים הרשמיים באירופה לטובת מימון של פעילות טרור צבאית וארגונית של החז"ע באיו"ש. כתבי אישום יוגשו בימים הקרובים לבית המשפט הצבאי ביהודה.

גורם בכיר בשב"כ אמר כי "הפעילות הפיננסית הנרחבת שקידם ארגון החזית העממית מצטרפת לשורה ארוכה של פעילויות טרור, אשר סוכלו על ידי שב"כ בשנים האחרונות. ארגון החזית העממית הינו ארגון טרור רצחני אשר בין היתר אחראי לפיגוע המטען בשנת 2019 בו נרצחה רנה שנרב ז"ל בעת שטיילה עם משפחתה במעיין עין בובין. שב"כ ימשיך לפעול ולסכל מבעוד מועד תשתיות טרור ותשתיות פיננסיות של ארגון החז"ע, ארגון אשר פועל בכל העת לערעור היציבות הביטחונית באיו"ש ולקידום פעילות טרור ארגונית וצבאית נגד ישראל".

מכון המחקר NGO Monitor הגיב להודעת השב״כ, וכתב כי "מאז שנת 2016, מכון המחקר NGO Monitor תיעד את הקשרים בין עשרה ארגונים במימון ממשלתי אירופאי לארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין. בין השנים 2021-2014, ממשלות הולנד, ספרד, בלגיה, איטליה, שבדיה, דנמרק, אירלנד, גרמניה, צרפת, נורבגיה, פינלנד והאיחוד האירופי, העבירו יותר מ-200 מיליון אירו לרשת ״ארגוני זכויות האדם״ של החזית, כולל לוועדות הבריאות. המחקר שלנו גם הראה עשרות בכירים באותם ארגונים המקושרים לארגון הטרור בדרכים שונות, חלקם אף היו מעורבים ברצח הנערה רנה שנרב ז״ל".  

הוא הוסיף כי "למרות שהחז״ע היא ארגון טרור מוכרז בארה״ב, ישראל, קנדה והאיחוד האירופי – ממשלות אירופאיות רבות בחרו להתעלם מהממצאים שהצגנו בפניהן בשנים האחרונות. הן המשיכו להשקיע באותם ארגונים וגרמו לניצול חמור של כספי משלמי המיסים שלהם". 

בתגובה לתחקיר, משרד החוץ פנה בדרישה חריפה למדינות באירופה וקרא להן לשפר את הליכי הבקרה והפיקוח על הכספים המועברים לארגונים פלסטינים לא ממשלתיים, במטרה לוודא שכספים אלו לא יגיעו לידי ארגוני טרור: "עצרו מיידית מימון לארגונים פלסטינים הפועלים מטעם ארגון הטרור החזית העממית".

ממשרד החוץ נמסר: "בעקבות ממצאי חקירת השב"כ, שחשפה כי כספים ממשלתיים ממדינות אירופה הועברו, באמצעות ארגונים לא ממשלתיים אירופאיים ופלסטיניים, לידי ארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין זומנו שגרירי המדינות האירופאיות הרלוונטיות למשרד החוץ ודיפלומטים ישראלים באירופה נפגשו עם משרדי החוץ במדינות אלו".
 
"בשיחות הבהירו נציגי משרד החוץ הישראלי לדיפלומטים האירופאים את החומרה בה ישראל רואה את הדברים והציגו את ממצאי החקירה הכוללים הוכחות כי כספים ממשלתיים אירופיים הגיעו לידי ארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין, שמוכרז גם באירופה כארגון טרור.
נציגי משרד החוץ דרשו הקפאה מיידית של העברות כספים לאותם מוסדות שבמסווה של ארגונים הומניטריים מגייסים כסף עבור ארגון טרור. משרד החוץ הדגיש כי נדרש פיקוח הדוק, שימנע המשך המימון של ארגון זה"