שני מחבלים נורו ונוטרלו היום (שלישי) לאחר ששכל הנראה ניסו להוציא לפועל פיגוע ירי בצומת תפוח שבשומרון. לא דווח על נפגעים לכוחותינו. צה"ל פתח בחקירת נסיבות האירוע.

מוקדם יותר היום,  מחבלת שלפה סכין וניסתה לדקור חיילי צה"ל המוצבים בכיכר החטיבה המרחבית שומרון. במהלך האירוע, מתנדב מיחידת המתנדבים "יצהר" של כבאות והצלה שהיה בדרכו חזרה מאירוע שריפה בהר ברכה הבחין בה לפתע בשולי הדרך כשהיא הולכת בצורה חשודה מכיוון הכפר חווארה אל תחנת אוטובוס בכיכר החטיבה בשומרון.

המתנדב שזיהה את הסיטואציה כחריגה עצר את רכב הכיבוי וניגש לעברה בניסיון להתחקות על מעשיה. כאשר היה במרחק של מטרים בודדים מהחשודה, היא שלפה לעברו סכין והחלה לרוץ לכיוון תחנת ההסעה. המתנדב שהיה חמוש, החל בנוהל מעצר חשוד תוך שהמחבלת זורקת את הסכין מידיה. מתנדב האש השתלט על החשודה, ריתק אותה לקרקע תוך שהוא מזעיק כוחות צבא לזירה.

זירת ניסיון הפיגוע בשומרון (צילום: TPS) (צילום: TPS)
זירת ניסיון הפיגוע בשומרון (צילום: TPS) (צילום: TPS)

מדובר צה"ל נמסר כי "מחבלת חמושה בסכין הגיעה לכיכר החטיבה שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון" וניסתה לדקור לוחמי צה"ל ורבש״ץ יישובי ששהו בנקודה. הלוחמים פתחו בנוהל מעצר חשוד, כתוצאה ממנו זרקה המחבלת את הסכין. אין נפגעים לכוחותינו. המחבלת הועברה לתחקור כוחות הביטחון".

אירוע זה מגיע במקביל להסלמה ברצועת עזה ולאירועים האלימים בירושלים ולאחר ניסיון פיגוע הירי במוצב סאלם הסמוך לג'נין, ביום שישי האחרון ושלושה המחבלים הגיעו למחסום כשהם חמושים בנשק מאולתר מסוג קרלו, ירדו מרכבם וירו לעבר החיילים והשוטרים. שניים מהמחבלים חוסלו, מחבל שלישי נפצע באורח אנוש.