ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, נשא הערב (שלישי) נאום ובו התייחס לירי המאסיבי לערי המרכז. "הכיבוש הציוני כפה עלינו לפעול נגד הפעולות שלו במסגד אל-אצא. עמנו קלקל את החגיגות הדמיוניות של מה שמכונה איחוד ירושלים לישראלים. עזה נענתה לקריאה של ירושלים. איש לא יכול להישאר מאחור בקרב בירושלים", אמר הנייה בנאומו. 

"אנו פונים לאנשינו מעמדת כוח. לאנשינו היד על העליונה על ידי הטלת האיומים. בני עמנו אילצו את הקיצונים ואת צבא הכיבוש ומשטרתו להתרחק מקדושת מסגד אל-אקצה", אמר עוד ראש הלשכה המדינית של חמאס. 

העימות הנרחב בין ישראל לרצועת עזה מתרחש על רקע ניסיונות במהלך היום להגיע לרגיעה. ב"אלערביה" דווח היום כי שר החוץ המצרי הודיע שמדינתו מקיימת מאמצים להרגיע את הרוחות עם ישראל, אך זו השיבה לה בשלילה. 

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, המשיך היום בשיחות עם מנהיגים ברחבי המזרח התיכון והעולם האסלאמי בניסיון לגייס אותם למאמצים לסיים את סבב האלימות הנוכחי ברצועת עזה ובירושלים. על פי לשכת הנשיאות באנקרה, ארדואן קיים שיחות טלפון עם אמיר קטאר שיח' תמים בין חאמד א-תאני, אמיר כוויית שיח' נוואף אל-אחמד א-ג'אבר, ומלך מלזיה הסולטן עבדאללה על "ההתקפות של ישראל נגד מסגד אל-אקצא והפלסטינים".

שיחות דומות התקיימו אתמול בין ארדואן לבין מלך ירדן עבדאללה השני, יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס וראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה.בהודעה הטורקית נאמר כי ארדואן הביע באוזני המנהיגים את "החשיבות של המאמצים המשותפים לסיים את ההתקפות המרושעות של ישראל נגד מסגד אל-אקצא ונגד הפלסטינים ואת הצורך של הקהילה הבינלאומית לספק תגובה מוצקה ומרתיעה להתקפות האלה ולתמוך בפלסטין".