הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס הערב (רביעי) לדיון מיוחד שעסק במצב הביטחוני במדינה ואישר להרחיב את מבצע "שומרי החומות" ברצועת עזה ולעלות מדרגה בתקיפות צה"ל כפי שהציע הרמטכ"ל אביב כוכבי. ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי הקבינט הגיעו להסכמה גורפת כי ישראל לא מעוניינת בשלב זה בהפסקת אש וניתנו הנחיות להמשך המבצע.

ב"וואלה!" דווח כי שר בקבינט אמר כי היה קונצנזוס מלא בין השרים לגבי המשך הפעולה. "ברור לכולם שזו לא הנקודה להפסיק את המבצע. בשלב זה לא מדובר על יציאה לפעולה קרקעית" אמר השר. עוד דווח, כי נתניהו ושר החוץ גבי אשכנזי אמרו כי בשלב זה יש הבנה בקהילה הבינלאומית לגבי הפעולה הישראלית ואין לחץ בינלאומי להפסיק אותה.

מוקדם יותר נשמעה ביקורת בקרב השרים על אי כינוסה של הממשלה לדיון בנושא, כל שכן, כשמדובר בהתפרעויות בקרב ערבי ישראל. בצל אותה הביקורת, מזכיר הממשלה טרם החזיר לשרים את האפשרות להגיב בקבוצת הוואטסאפ הפנימית שלהם, לאחר שזו ננעלה במהלך הלילה בעקבות הביקורת שהם העלו.

הבוקר ביקר ראש הממשלה בעיר עכו, בעקבות הפרעות שפרצו בה במהלך הלילה ומסר: "הערב נכנס את הקבינט, יש התפתחויות קשות, כולל הירי נ"ט, יש שורה של אירועים שהתנקזו אחד לשני, אנחנו מפעילים את כל כובד כוחנו כדי להגן על המדינה מאויבים מבחוץ ומפורעים מבפנים".

ראש הממשלה נתניהו והשר לבט''פ אוחנה בדיון עם בכירי המשטרה (צילום: חיים צח, לע''מ)
ראש הממשלה נתניהו והשר לבט''פ אוחנה בדיון עם בכירי המשטרה (צילום: חיים צח, לע''מ)

בביקור, בו השתתף גם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, הגיע ראש הממשלה לתחנת המשטרה בעכו לדיון הערכת מצב בעקבות האירועים בעיר יחד עם ראש העיר, שר הבט"פ, מפכ"ל המשטרה ובכירים נוספים. בתום הדיון מסר נתניהו: " אנחנו ממשיכים במאמץ לעצור את האנרכיה, להחזיר את המשילות לערי ישראל באגרוף ברזל אם צריך, בכל הכוחות הנדרשים ובכל הסמכויות הנדרשות".

עוד הוסיף רה''מ: "הערב אכנס את הקבינט, יש התפתחויות קשות, כולל ירי הנ"ט. אנחנו נגיב ומגיבים בעוצמה הולכת וגדלה. לגבי ההתפרעויות שראינו לצערי בערים מעורבות: קודם כל זה דבר שהוא בלתי נסבל. זה מזכיר לנו מראות מהעבר של עמנו ואנחנו לא יכולים לקבל את זה - בוודאי לא במדינתנו. ההנחיה הראשונה שלי הייתה להזרים כוחות מג"ב מאיו"ש לעזור למשטרת ישראל, וזו הנחיה שבוצעה. שנית, ביקשתי לצייד אותם בסמכויות מצב חירום. גם על זה היה קצת מאבק אבל פתרנו את הבעיה המשפטית הזו. עכשיו הם מצוידים בכלים כולל במקרה הצורך, להטיל עוצר".

"צריך להבין שדבר ראשון אנחנו רוצים לעצור את גל המהומות. אני קורא לכל מנהיגי הציבור, בראשם מנהיגי הציבור הערבי, לגנות ולפעול בכל דרך לעצור זאת. בכל מקרה אנחנו נפעיל את הכוח הריבוני שנמצא בידינו כדי להשליט סדר ולהחזיר את השקט והביטחון לאזרחי ישראל וערי ישראל", המשיך נתניהו.

בנימין נתניהו בישיבת הממשלה לכבוד יום ירושלים (צילום: עמית שאבי, פול)
בנימין נתניהו בישיבת הממשלה לכבוד יום ירושלים (צילום: עמית שאבי, פול)
 

לסיום אמר ראש הממשלה כי "אני רוצה להודות לאלה שאמונים על המשימה הזאת - לשוטרים ולחיילי מג״ב, למפכ״ל, למפקדים ולשר הבט״פ. צריך כאן עבודה חזקה וגיבוי, בדיוק כפי שאזרחי ישראל נותנים גיבוי לחיילי צה״ל, כך הם צריכים לתת גיבוי לשוטרי ישראל וללחומי ולוחמות מג"ב. זה אותו מאבק, זהו מאבק על עתידה של מדינת ישראל וביטחונה - ביטחונה החיצוני וביטחונה הפנימי. אנחנו נותנים גיבוי מלא למשטרה. אם מישהו חשב שלא תהיה כאן הנהגה מלוכדת, עוצמתית וחזקה בגלל שיקול כזה או אחר - טעו. אנחנו כאן ואנחנו מפעילים את כל כובד כוחנו ומשקלנו כדי להגן על מדינת ישראל מאויבים מבחוץ ומפורעים מבפנים".

כזכור, במהלך הלילה נורו מטחי טילים כבדים לעבר אזורים נרחבים ברחבי הארץ, בהם תל אביב, חולון, רמת השרון, הרצליה, באר שבע וכפר סבא. אב כבן 52 ובתו בת ה-16 נהרגו מפגיעה ישירה בבית בלוד. חלק ממאות הרקטות שנורו לעבר ערים מרכזיות פגעו במספר מוקדים, ביניהם ראשון לציון, חולון, אשקלון ושדרות. בראשון לציון נהרגה אישה בת כ-40 מפגיעה ישירה סמוך לאוטובוס, ובלוד נהרגו אב ובתו. בנוסף, נרשמו מספר פצועים בדרגות שונות ברחבי הארץ.