מאות בני אדם הגיעו ללוות את סמ''ר עומר טביב ז''ל בדרכו האחרונה היום (חמישי) בבית העלמין באליקים, שם התגורר. טביב בן ה-21, לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח''ל, נהרג אתמול מירי טיל נ''ט ששיגר ארגון החמאס מרצועת עזה לשטח ישראל.

אמו של עומר, טלי, ספדה לו: "ילד שכולו אהבה ונחת, אוהב ואהוב על הבריות. מלא שמחת חיים ומכבד את כל הסובבים אותו, תמיד נכון לעזור. ילד שלי, היית בן אכפתי ועוזר, רגיש ויודע להגיד את המילה הנכונה בזמן הנכון. ילד יפה שלי, תן לנו כוחות לדעת איך להמשיך הלאה, תן לי תקווה שלא טעיתי בדרך, שלא הכאבתי שלא אכזבתי אותך, השתדלתי ואם טעיתי אז אני מצטערת. אוהבת אותך המון, לנצח, ילד שלי".

חבר המשפחה, גמליאל רצון, אמר: "בני הבליעל מעזה, וגם מתוכנו, רוצים להשמידנו. הפעם הם הצליחו, אבל לא לזמן רב. יש לנו צבא חזק שייתן מכה כואבת למרצחים השפלים האלו. אני דורש נקמה. נקמה בצורת כתישה והרג של אנשי ג'יהאד וחמאס במאות ואלפים, כי רק את כוח הזרוע הם מבינים".

הלוויתו של עומר טביב (צילום: יואב איתיאל,שלומי גבאי)
הלוויתו של עומר טביב (צילום: יואב איתיאל,שלומי גבאי)

ראש המועצה האזורית מגידו, איציק חולבסקי, ספד: "אסון נורא נפל עלינו אתמול כרעם ביום בהיר. נמשיך להלחם נגד אויבי המדינה". אביטל, חברת המשפחה, ביקשה כי ישמור על המשפחה מלמעלה, והוסיפה "אנחנו נשמור עליה מכאן".

טביב ז''ל, בוגר תיכון מגידו ותנועת בני עקיבא, היה אמור להשתחרר בעוד כחודש משירות סדיר בצה''ל."קשה לדבר עליו בלשון עבר, הוא היה מאוד חברתי ופתוח עם הרבה רוח התנדבותית", סיפר אתמול אחד מחבריו.

סמ''ר עומר טביב (צילום: באדיבות המשפחה)
סמ''ר עומר טביב (צילום: באדיבות המשפחה)

על פי דובר צה''ל, תא"ל זילברמן, כח של 931 שיועד למשימת אבטחת יישובים הגיע על מנת לאבטח את הקו בין הדר ועד ליישוב. הוא נכנס ליישוב וספג פגיעת נ"ט בסמוך להרחבה של המושב. בתגובה לכך, במבצע מיוחד פגע צה"ל במספר בכירים של חמאס שם נהרגו ארבעה בכירים.