"העירייה הקפיאה את התב"ע ואי אפשר להוציא היתר לבניית מקלט. אנחנו מבקשים שלפחות לטווח הקצר יוצבו מיגוניות ולטווח הארוך ייבנה מקלט ציבורי", אומר ל"מעריב" הרב מיכאל ארבוב, רב הקהילה ובית הכנסת "ישועת ישראל" בדרום תל אביב.

"כדי להגיע בהליכה עד למקלט הציבורי יש צורך בהליכה של לפחות חמש דקות ואנשים לא יכולים להספיק להגיע לשם. אנחנו מבקשים שהמיגוניות יוצבו לאלתר, כדי שיהיו נגישים לכולם", אומר עוד הרב ארבוב – "הבניינים ישנים והתושבים זכאים לפתרונות מיגון".

לדבריו, עיריית תל אביב שינתה כבר בשנות ה-70' תכנית לבנייה עתידית באזטר והפכה 11 דונם לשטח ציבורי פתוח, במקום דירות. "אנשים מוכנים לבנות ממ"דים, אבל התב"ע שהוקפאה מאז אינה מאפשרת הוצאת היתר", הוא הסביר – "כמו שמציבים במקומות שונים בארץ מיגוניות, אפשר וצריך להציב כאן מיגוניות וזה יתן פתרון לכל הדיירים, כי חלקם לא יכולים להגיע בפחות מחמש דקות למקלט הציבורי. מגיע לכל תושב פתרון בטיחותי".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "אכן, במספר שכונות בעיר, כמו ביישובים רבים בישראל, קיימים לצערנו פערי מיגון. לצד זאת, לרשות הציבור בעיר עומד מכלול רחב של אמצעי מיגון, כולל 242 מקלטים ציבוריים הפרוסים במרחב העיר וערוכים ומוכנים באופן שוטף לפתיחה מיידית וכן עשרות מקלטים במוסדות חינוך.

"כעקרון, מאז שנת 1991 אין תוספת של בניית מקליים במדינת ישראל, מאחר וכל בנייה של מבנים מחייבת לבנות מרחב מוגן תקני צמוד", אמרו עוד בעירייה בתגובה לטענות – "במקום בו קיימים פערי מיגון יש לפעול על פי עקרונות 'קהכי מוגן שיש' של פיקוד העורף, כאשר לצורך כך הכשירה העירייה בשנים האחרונות מחסות לציבור בתוך כ-90 חניונים תת קרקעיים העומדים בסטנדרטים שקבע פיקוד העורף ונותנים מענה נוסף למיגון, בעת התרחשות אירוע בו נדרשת כניסה למרחב המוגן. נוסיף, כי הצבת מיגוניות היא בהתאם להחלטת פיקוד העורף ולא העירייה".