תחת מטח רקטות כבד לעבר אשקלון, הגיע היום (חמישי) נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אל המרכז הרפואי "ברזילי" שבעיר. בביקורו בבית החולים פגש הנשיא את הפצועים מירי הרקטות שפונו אל בית החולים בימים האחרונים. "ליבנו איתכם, ואתם בידיים הטובות ביותר שיש עם צוותים שעושים כל מאמץ להשיב אתכם הביתה בריאים", אמר הנשיא לבני משפחתו של חייל צה״ל שנפגע אמש מטיל נ״ט, והוסיף: "אנחנו מתפללים יחד איתכם וסומכים על הרופאים, אני בטוח שיהיו בשורות טובות במהרה". 

משם המשיך לשיחה עם בני משפחתה של קשישה בת 90 שביתה ספג פגיעה ישירה והיא נאבקת בפציעה. ״היא לביאה הנלחמת למרות גילה המופלג", אמר לנשיא מנהל בית החולים ובני משפחתה סיפרו לנשיא על סומיה סנטוש, המטפלת שסעדה את אימם ונהרגה מהפגיעה הישירה. הנשיא ישב לצד בני משפחתו של עידו אביגל ז"ל בן החמש, שנהרג אמש כתוצאה מפגיעה ישירה בביתו בשדרות, השוהים לצד מיטת אם המשפחה שני, שנפצעה קשה מהפגיעה הקטלנית בממ"ד בו שהו. 

״אני כאן היום לכאורה לבדי אבל האמן לי שתמיכת העם שלנו כולו, נתונה לך והמחשבות של כולנו, נתונות לך ולכאב המשפחה המופלאה שלך. האובדן של עידו בלתי נתפס והצורך להתמודד איתו לצד הדאגה המייסרת ליתר בני המשפחה, קשה כל כך. הלוואי ויכולנו להקל עלייך״, אמר ריבלין לאסף, אביו של עידו ז"ל.

עוד נפגש ריבלין עם ראש העיר תומר גלאם, ישב עימו לשיחה ארוכה על מאורעות הימים האחרונים. ״ההנהגה שלך מורגשת ובוטחת, אתה גיבור שמנהיג עיר של גיבורים ואנחנו כולנו מצדיעים לכם״, אמר ריבלין לגלאם. את הביקור חתם הנשיא בישיבה עם הנהלת בית החולים בחמ״ל המיוחד שפועל כל ימי הלחימה האחרונים בבית החולים. לאורך כל ביקורו של הנשיא לא פסקו האזעקות והנשיא הפציר בכל באי בית החולים להשאר במרחבים הממוגנים.

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם הודה לנשיא על הביקור ואמר: ״אנחנו בעיצומה של מערכה נוספת וגם במהלכה אשקלון היא היעד האסטרטגי ביותר של ארגוני הטרור בעזה. למולם, ניצבים תושבי אשקלון שעומדים בצורה איתנה, מפגינים חוסן ומעניקים גיבוי לצבא ההגנה לישראל, לכוחות הביטחון ולממשלת ישראל לפעול כדי שנצא מהמערכה הזאת כשידינו על העליונה. אני מאחל החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצועים ומבקש מהתושבים להמשיך ולהישמע להנחיות שהוכחו כמצילות חיים. יחד נעבור את זה״.

פרופ' יניב שרר, מנהל המרכז הרפואי ברזילי אמר בתום הביקור: ״המרכז הרפואי ברזילי מוביל ופורץ דרך, בשגרה ובחירום, ואני שמח שהנשיא היקר שלנו ראה לנכון לעמוד על כך היום מקרוב, לחזק את ידי הפצועים, לעודד את המשפחות ולהצדיע לצוותים הרפואיים המצוינים של המרכז הרפואי. הנשיא ביקר, בין היתר, במערך המיילדות של המרכז הרפואי, פגש יולדות נרגשות והתרשם עמוקות מאיכות הטיפול ביולדות ובתינוקות הרכים. כמו פעמים רבות בעבר, המרכז הרפואי ברזילי מפגין גם בסיבוב הזה חוסן, מקצועיות ואיכות, בתנאים מורכבים ובלתי פשוטים, וללא ספק הנוכחות של הנשיא מחזקת את עובדי ברזילי המסורים ומעצימה את גאוות היחידה שלנו".