בצה"ל ובחיל האוויר פרסמו היום (חמישי) את סיכום מבצע "שומר החומות" עד עכשיו. נכון לרגע זה, 711 מטרות בעזה הותקפו, 60 פעילי טרור חוסלו, 31 אתרי ייצור והתעצמות ו- 33 מטרות הקשורות למנהרות ההתקפיות הותקפו מהאוויר. בנוסף הושמדו בעזה ארבעה רבי קומות על ידי חיל האוויר. מנגד, לעבר ישראל שגורו כ-1,600 רקטות, כיפת ברזל יירטה מאות מהם באחוז של 88 אחוזים.

כמו כן, ארבעה כלי טייס זעירים עם חומרי נפץ יורטו על ידי חיל האוויר מתחילת המבצע. אחד מהם הופל ללא שנורה לעברו טיל אלא באמצעים אחרים, במקרה אחר הופל לראשונה על ידי כיפת ברזל ובמקרה שני על ידי מטוס קרב. על המל"טים ששיגר חמאס היו כחמישה ק"ג חומר נפץ כשכאמור כל הנסיונות הללו עד עכשיו יורטו על ידי חיל האוויר. המבצע הזה, אל מול ההסלמות הקודמות בעזה נפגעו אזחרים בשנים האחרונות, החל בעצימות מאוד גבוהה, מצד חמאס וארגוני הטרור, בהיקפי הירי והטווחים, אבל מנגד גם בהיקפי התקיפות והמטרות שתקף חיל האוויר. 

תקיפת בית בכיר, קרדיט דובר צה"ל

באחת התקיפות של "יעד מיוחד" הוטלו 170 פצצות בתוך 18 דקות, על מטרה מורכבת רגישה בלב השטח האורבני, מבלי שנפגעו אזרחים. גם בהפלת ארבעת רבי הקומות, שבהם היו גם משרדים של חמאס לצד דירות מגורים, צה"ל הפעיל את נוהל הקש בגג וכך במקרים המוכרים של רבי הקומות. במשך שעתיים-שלוש הוטל סגר על הרחוב ויושבי הבניין הגבוה שהושמד, הוזהרו הונחו לצאת ממנו.

תקיפת מטרת עוצם - בניין תקשורת, קרדיט דובר צה"ל

לצד אלה, בצבא סבורים כי חמאס איבד יכולות רבות הקשורות לייצור ופיתוח רקטות שהושמדו במבצע. הן לא יסייעו להביא לסיומו של המבצע אך יפגעו קשות בזרוע הצבאית לשנים הבאות. יחד עם זאת, בכל הקשור לרקטות ארוכות הטווח של חמאס שבהם עושים שימוש בירי לעבר גוש דן, המודיעין שיש בידי הצבא הוא חסר ובאופן כללי לא הצליח לזהות את מיקומי המשגרים של הרקטות.

ויזואליה בנושא מוכנות כוחות חיל האוויר במסגרת מבצע שומר חומות, קרדיט דובר צה"ל

אל מול 1,700 שיגורים מתחילת ההסלמה (נכון לשעה 15:30) לוחמי כיפת ברזל שמרו על אחוז הצלחה גבוה, סביב 90%, עם כ-700 ירוטים. בחמאס הבינו זאת וניסו למקד חלק מהמטחים על אתרי כיפת ברזל שפרוסים בדרום ובמרכז. בשעות אלה נפרסת סוללת המילואים של כיפת ברזל גם באיזור נתניה וחדרה. בחיל האוויר ציינו כי למרות המטחים לגוש דן הפעילות בנתב"ג נשמרה והסגירות הקצרות היו לטובת ניקויי המסלולים מרסיסי יירוט, ובמידת הצורך בוצעו ויסותים בנתיבי הנחיתות, עם תיאום מלא של החיל, כאשר קצין מחיל האוויר פועל במגדל הפיקוח של נמל התעופה בן גוריון לצד הפקחים.