ישראל תחת מתקפה: אזעקות צבע אדום נשמעו בשעות האחרונות בבאר שבע, קרית מלאכי, אשקלון ויישובי עוטף עזה תוך שכוחות יבשה של צה"ל נערכים ללחימה בגבול הרצועה. בתוך כך דווח כי עשרות פעילי חיזבאללה חצו היום (שישי) את לבנון לשטח ישראל. החשודים חיבלו בגדר, הציתו שריפה במרחב ובעקבות ירי הרחקה של טנקים של צה"ל - חזרו לשטח לבנון.

מוקדם יותר ניסה מחבל לדקור חייל בגדוד "נצח יהודה" ביישוב עפרה שבבנימין. מצה"ל נמסר כי המחבל נוטרל ונהרג וכי אין נפגעים בקרב כוחותינו. קודם לכן כלי טיס של צה״ל תקף וסיכל חוליית פעילים של הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה ושתי חוליות נ"ט של חמאס בסג'עיה, שהיו בהכנות לירי נ"ט לעבר שטח ישראל. בנוסף הותקפו מספר עמדות שיגור תת קרקעיות של חמאס בצפון הרצועה, עמדת משגר של כלי טיס שכוונו למרכז הארץ ועמדת תצפית של ארגון הטרור.

הבוקר נורו מטחים כבדים של רקטות לעבר יישובי העוטף, אשקלון ואשדוד. באשקלון נפצע הלילה גבר בן 50 באורח קשה בעקבות נפילת רקטה בבניין מגורים. לאחר המטח תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מטרות בתשתיות תת-קרקעיות בצפון הרצועה, וכוחות חי״ר, ארטילריה ושריון שנפרסו לאורך הגבול ביצעו ירי של מאות פגזי ארטילריה ועשרות פגזי טנקים לעבר מטרות ברצועה. במהלך התקיפה הושמדו קילומטרים רבים של תשתיות מנהור ו"עיר המטרו של חמאס", המהווה נכס אסטרטגי של הארגון, ספגה פגיעה קשה. החל מהשעה 19:00 אמש זוהו כ-190 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל.

כל העדכונים מהיום החמישי למבצע "שומר החומות"

כל העדכונים - דקה אחר דקה

16:00: אזעקות צבע אדום נשמעו בבאר שבע, לקיה והפזורה בנגב.

15:49: טנקים של צה"ל ביצעו ירי הרחקה לעבר מספר חשודים מפרי סדר אשר חצו משטח לבנון לשטח ישראל. החשודים חיבלו בגדר, הציתו שריפה במרחב ולאחר מכן התרחקו בחזרה לשטח לבנון.

15:43: עשרות פעילי חיזבאללה חצו את לבנון לשטח ישראל.

15:36: כלי טיס של צה״ל תקף חוליית נ"ט נוספת של חמאס בסג'עיה, בזמן שהייתה בהכנות לירי נ"ט לעבר שטח ישראל. התקיפה התאפשרה באמצעות סגירת מעגלים מהירה, יכולת אש קטלנית ומודיעין מדויק של אוגדת עזה.

15:32:  אזעקת צבע אדום נשמעה בכיסופים.

15:04: אזעקת צבע אדום נשמעה בכיסופים.

14:59: אזעקת צבע אדום נשמעה בקרית מלאכי וביישובים נוספים בעוטף.

14:38: אזעקת צבע אדום נשמעה בכיסופים.

14:15: כוחות יבשה של צה"ל נערכים ללחימה בגבול רצועת עזה כשהם מתוגברים בטנקים.

כוחות צה"ל נערכים ללחימה בדרום. צילום: דובר צה"ל

13:59: חיל האוויר תקף את ביתו של בכיר החמאס איימן אופל.

13:57: אזעקות צבע אדום נשמעו באשקלון ובעוטף עזה.

13:50: אזעקת צבע אדום נשמעה בעוטף עזה.

13:40: אזעקת צבע אדום נשמעה בכיסופים.

13:35: כלי טיס של צה"ל תקף וסיכל חוליית פעילים של הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה.

13:20: כלי טיס של צה״ל תקף חוליית נ"ט של חמאס בסג'עיה, בזמן שהייתה בהכנות לירי נ"ט לעבר שטח ישראל.

13:15: חשד לחדירת כטב"מ בבארי, התושבים הונחו להישאר במרחבים המוגנים.

12:50: אזעקת צבע אדום נשמעה בעוטף עזה.

12:32: כלי טיס של צה״ל תקף חוליית פעילים של חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה התרחשה בזמן שהחוליה עסקה בהכנות לשיגור רקטות למרכז הארץ.

חוליית משגרי רקטות שהותקפה ע"י צה"ל בעת הכנות לשיגור. צילום: דובר צה"ל

12:28: צה"ל תקף בחאן יונס.

12:05: ניסיון פיגוע התרחש סמוך לעפרה שבמרחב החטיבה המרחבית "בנימין". מצה"ל נמסר כי מחבל שהגיע למקום ניסה לבצע פיגוע דריסה, ומשלא הצליח - יצא מהרכב וניסה לדקור לוחם. הלוחם פתח בירי, המחבל נוטרל ונהרג. אין נפגעים לכוחותינו.

11:21: אזעקת צבע אדום נשמעה בנתיב העשרה.

10:44: כלי טיס של צה"ל תקפו מספר עמדות תצפית של חמאס בצפון ומרכז רצועת עזה. 

10:33: מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מספר עמדות שיגור תת קרקעיות של חמאס בצפון רצועת עזה וכן עמדת משגר של כלי טיס שכוונו למרכז הארץ.

10:25: לוחמי ההגנה האווירית יירטו כלי טיס בלתי מאויש שחצה משטח הרצועה לשטח ישראל.

09:38: המרכז הרפואי "קפלן" ברחובות עדכן כי במהלך הלילה הגיעו למחלקה לרפואה דחופה שלושה בני אדם שנפגעו בזמן ירי הרקטות, בהם גבר בן 71 מיבנה עם חבלת ראש שנפל בדרך לממ"ד ושני נפגעי חרדה - בן 66 ובת 40, גם הם מיבנה. כולם טופלו ושוחררו.

09:36: אזעקת צבע אדום נשמעה בעוטף עזה.

09:12: אזעקת צבע אדום נשמעה בעוטף עזה.

08:35: אזעקת צבע אדום נשמעה במפלסים.

08:33: דובר צה"ל הודיע כי החל מהשעה 19:00 אמש זוהו כ-190 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-30 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות על פי מדיניות היירוט.

08:26: אזעקת צבע אדום נשמעה בזיקים.

07:55: דובר צה"ל מסר כי 55 שיגורים נורו מהרצועה לעבר ישראל במהלך הלילה. 

07:34: אזעקות צבע אדום נשמעו באשקלון, אשדוד ועוטף עזה.

07:25: במהלך הלילה תקפו למעלה מ-160 מטוסי קרב של חיל האוויר מ-12 טייסות שונות כ-150 מטרות בתשתיות תת-קרקעיות בצפון רצועת עזה. במקביל לתקיפות חיל האוויר, כוחות חי״ר, ארטילריה ושריון שנפרסו לאורך הגבול, ביצעו ירי של מאות פגזי ארטילריה ועשרות פגזי טנקים לעבר מטרות ברצועה. במהלך התקיפה שמטרתה הייתה פגיעה קשה במנהרות התת-קרקעיות של חמאס, המהוות נכס אסטרטגי של הארגון, הושמדו קילומטרים רבים של תשתיות מנהור ונרשמה פגיעה קשה ב"עיר המטרו של חמאס", המהווה נכס אסטרטגי של הארגון.

היערכות צה''ל לתקיפה התת קרקעית על חמאס (צילום: צילום מסך דו''צ)
היערכות צה''ל לתקיפה התת קרקעית על חמאס (צילום: צילום מסך דו''צ)

07:18: דובר צה"ל הודיע כי הוסרה ההנחיה לשהייה במרחבים המוגנים לתושבי יישובי עוטף עזה במרחק של עד ארבעה קילומטרים מגבול הרצועה. עם זאת נמסר, כי יש להישאר בקרבת המרחב המוגן ובקבלת התרעה, להיכנס ולשהות בו 10 דקות. 

07:14: אזעקת צבע אדום נשמעה בשדרות ובעוטף עזה.

06:57: דובר צה"ל: יעד התקיפה בעזה היה העיר התחתית, בכירים נפגעו.

היערכות כוחות היבשה לתקיפה התת-קרקעית של חמאס, קרדיט: דובר צה''ל

06:54: לוחמי ההגנה האווירית יירטו מל"ט שחצה משטח הרצועה לשטח מדינת ישראל.

06:13: צבע אדום נשמע במועצת אשכול ושדות נגב שבעוטף עזה.