המשטרה הכניסה אמש ללוד כוחות גדולים ובהחלט ביממה האחרונה שמענו על מעט אירועים לעומת היממה קודם לכן, אולם יחד עם זאת מבין האירועים החריגים שלושה מקרי ירי, אחד מהם לעבר שוטרים. י"ס, תושב דרום הר חברון, לוחם נח"ל לשעבר, נעתר לפניות הן מתנועת "רגבים" והן מ"השומר החדש" והחליט עם חבריו להצטרף אל כ-200 אזרחים שעשו אמש את דרכם ללב הסערה בלוד במטרה לאבטח דירות של משפחות אשר נטשו את העיר מחשש לפגיעה.

את מה שאירע כשעשה דרכו אל הדירה שאותה הופקד לאבטח הוא יזכור עוד תקופה ארוכה. "הרגשתי בעזה ולא בלוד, היינו בקרב פנים מול פנים, שני חברים ואני, שניים חמושים ואחד לא, מול שלושה פורעים שאחזו באקדח ובנשק נוסף ופתחו לעברנו בירי".

ס' מספר על ההחלטה שקיבל: "הלב שלי בער ממה שקורה בלוד והחלטתי להירתם למשימת האבטחה של בתי המשפחות שחשו אימה. הגענו כ-200 מתנדבים אל רמת אשכול, למקום שבו הוצתה המכינה. נפתח שם חמ"ל אזרחי. חילקו לנו משימות כשכל צוות מאבטח דירה, בכל צוות שניים חמושים לכל תרחיש אפשרי, ומסתבר שזו לא הייתה טעות. היינו שם כ-40 חמושים, קיבלנו מפתח לדירה ברחוב אקסודוס. נסענו לכיוון היעד, וכשהגענו לבניין ראינו דמויות לבושות בשחור. לא היה לנו מושג אם מדובר בלוחמים מיחידות מיוחדות או בערבים, לכן שמרנו על אורך רוח והתקדמנו. בשלב מסוים נשלפו לעברנו נשקים ופתחו לעברנו בירי חי.

"חבר ואני פירקנו שתי מחסניות בקרב פנים אל פנים, בדיוק כמו בסרט מלחמה. בנס לא פגעו בנו. הם נמלטו ואנחנו עשינו זיגים בצעידה לעבר שוטרים שהיו במרחק של כ-30 מטרים מאיתנו. פנינו אליהם והסברנו שכמה עשרות מטרים מהם מסתובבת חולייה חמושה של ערבים, אבל זה לא עשה כלום. לא תחקרו אותנו. הדבר היחיד שביקשו מאיתנו זה לפרוק את הנשק. מבחינתי, ברגע הזה המשטרה פשטה רגל. יש בלגאן מטורף, אם לא ייכנס כוח של גולני ללוד וייקח את האחריות לטיפול במה שקורה שם, זה ייגמר רע. החבר'ה שם פשוט החליטו להיפטר מהאוכלוסיה היהודית בלוד. כדאי לעשות משהו ולהתעורר לפני שיהיה מאוחר".

ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות עשרות רבות של אירועי התפרעויות בעיר לוד המתרחשים בימים האחרונים, הוחלט לעבות באופן משמעותי את כוחות המשטרה בעיר ובערים מעורבות תוך הכרזה על ״מצב חירום מיוחד״ בעיר לוד, המקנה לכוחות בשטח חופש פעולה רחב. 

"כוחות המשטרה פועלים במקביל לפעילות בזירות של נפילות הטילים בראשל״צ, לוד ובמקומות נוספים, תוך שהם מטפלים בכל אירוע או פניה שמתקבלת במוקד 100 של המשטרה או בכל דרך אחרת כאשר התיעדוף שניתן הוא ראשית לאירועים מסכני חיים ופגיעה בסמלי שלטון. עד כה נעצרו עשרות חשודים בהפרות הסדר השונות. משטרת ישראל תמשיך להגיב ולטפל בכל אירוע במקצועיות ולפני הכל כערך עליון, לטפל באירועי חירום מידיים ולהציל חיי אדם".