כוחות צה"ל פעלו היום (שישי) בגבול לבנון בשעות הצהריים ובשעות הלילה לאחר שהחלה התקהלות בצד הלבנוני מול היישוב מטולה שכללה בין 15-20 מפגינים עם דגלי פלסטין, ושלושה מהם חתכו את הגדר ונכנסו לשטח ישראל. לאחר מכן ארבעה חשודים נוספים הצטרפו אליהם והציתו שריפה.

כוחות צה״ל קפצו מיד עם תחילת האירוע, וביצעו ירי הרחקה של שני פגזים מטנק. בעקבות הירי חזרו החשודים לשטח לבנון. במהלך האירוע אחד החשודים שחצה נורה על ידי מ״פ מהכוח ברגלו. החשוד ברח חזרה ללבנון וזוהה כי הוא נפגע מהירי, ובהמשך אף פורסם כי נקבע מותו.

הם חזרו למקום בסביבות השעה שמונה וחצי בערב, והכוחות ירו באוויר בתגובה לניסיונות המפגינים לחצות את הגבול. בנוסף, הכוחות עשו שימוש בפצצות תאורה..

כזכור, שלוש רקטות נורו אמש מלבנון לשטחה של ישראל על ידי ארגון לא ידוע, כך אישר צה"ל. כתב של רשת החדשות הלבנונית אל מנאר דיווח כי הרקטות נורו משטחה של דרום לבנון אך לא ברור מי מהארגונים שיגר אותן. 

תושבים באזור דיווחו כי שמעו הדי פיצוצים. על פי חלק מהטענות הרקטות נפלו בים. על פי דיווחים בלבנון, שמהימנותם טרם ברורה, חברי חוליית השיגור נעצרו על ידי צבא לבנון. 

לפי דיווחים בלבנון הירי בוצע מהכפר כילה בדרום לבנון ע״י פלגים פלשתינים. חיזבאללה אמנם מתנער אך שליטתו של הארגון באזור מעידה על כך שהדבר נעשה בהסכמתו או לכל הפחות בידיעתו. מקור פלשתיני בכיר סיפר לעיתון הלבנוני "אל נהאר" כי אחד הפלגים הפלשתינים הוא שירה לעבר שטחה של ישראל. 

פלגים פלשתינים ירו בעבר משטחה של לבנון לעבר ישראל, גם בתקופות של לחימה ברצועת עזה, אך הירי לא הסלים בעבר ללחימה של ממש. בדרומה של לבנון פעילים כמה ארגונים חמושים פלשתינים, הבולט בהם הוא החזית העממית, רובם משתפים פעולה באופן הדוק עם חיזבאללה.